235656

راه‌‌اندازی نیروگاه زغالی یک گیگاواتی «JERA» در ژاپن

دنیای معدن: فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن، خواستار بهره‌برداری از ۹ نیروگاه هسته‌ای در این کشور به‌منظور مقابله‌با کاهش عرضه شدید مورد انتظار برق در زمستان شده است. او گفت این کشور می‌تواند در عین حال فعالیت بیش از ۱۰ نیروگاه حرارتی را برای تضمین امنیت برق در تابستان امسال از سر بگیرد.

 اظهارات کیشیدا در یک کنفرانس مطبوعاتی در حالی صورت می‌پذیرد که ژاپن با بحران تابستانی برق دست و پنجه نرم می‌کند. در اوایل تابستان امسال، دولت ژاپن برای نخستین بار تحت یک سیستم جدید، هشدار کمبود برق را صادر کرد زیرا بخش‌هایی از این کشور از جمله استان‌های توکیو، سایتاما، توچیگی و ایباراکی با گرمای بی‌‌سابقه مواجه شدند.

امنیت منابع برق این کشور، با روند کند راه‌اندازی نیروگاه‌های هسته‌ای که پس از فاجعه فوکوشیما در ماه مارس ۲۰۱۱ تعطیل شدند و همچنین بازنشستگی نیروگاه‌های حرارتی قدیمی به دلایل زیست‌محیطی تشدید شده است. تاکنون تنها ۱۰ رآکتور از ۳۳ رآکتور ژاپن فعال هستند. هفت مورد دیگر نیز توسط تنظیم‌کننده هسته‌ای کشور تایید شده است. این کشور در عین حال از افزایش قیمت سوخت رنج می‌برد که ناشی از بازارهای فشرده انرژی در پی حمله روسیه به اوکراین است. این در حالی است که نیروگاه‌های گازی از سال ۲۰۰۹ به منبع غالب ژاپن تبدیل شده‌اند و حدود ۴۰ درصد از ترکیب تولید فعلی برق ژاپن را تشکیل می‌دهند.

کیشیدا گفت: دولت نگران کمبود برق در زمستان است و ما باید از این روند جلوگیری کنیم. او گفت که راه‌اندازی مجدد ۹ نیروگاه هسته‌ای حدود ۱۰ درصد از کل برق مصرفی ژاپن را تامین می‌کند و برق مورد نیاز را برای ساعات اوج مصرف تامین می‌کند. وی افزود: تامین امنیت ۱۰ واحد دیگر تولید‌کننده برق حرارتی، می‌تواند به اپراتورهای شبکه کمک کند تا به سطحی برسند که می‌تواند تامین پایدار را تحقق بخشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید