233217

تداوم ورود زغال سنگ روسیه به اسپانیا با وجود تحریم ها

دنیای معدن- واردات زغال سنگ روسیه به اسپانیا با وجود تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه به دلیل حمله به اوکراین همچنان ادامه دارد.

به گزارش دنیای معدن به نقل از روزنامه ال پائیس، براساس اطلاعات منابعی از اداره بندر شهر استوریاس (شمال اسپانیا)، یک کشتی با پرچم مالت روز دوشنبه برای تخلیه زغال سنگ از مبدا روسیه در بندر خیخون پهلو گرفت. کشتی دیگری که با نفت روسیه بارگیری شده بود، روز جمعه به کارتاخِنا در مورسیا رسید.

ورود کشتی هایی از مبدا متفاوت از پرچم ها به بنادر اروپایی، اگر چه از ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) ممنوع شده است اما منابع وزارت حمل و نقل اسپانیا توضیح دادند که این کشتی تازه پهلو گرفته، پرچم روسیه ندارد و اداره گمرک برای تخلیه محموله ها که مربوط به یک قرارداد قبل از ۹ آوریل (۲۰ فروردین)، مجوز داده است. در آن تاریخ، بسته جدید تحریم ها علیه مسکو به دلیل حمله این کشور به اوکراین، اجرایی شد.

با این حال، توافق ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا، شامل یک مهلت قانونی ۱۲۰ روزه است تا قراردادهای موجود ادامه داشته باشند. بنابراین ورود زغال سنگ روسیه به اتحادیه اروپا از ۱۰ اوت (۱۹ مرداد) به طور کامل ممنوع خواهد شد.

در روزهای اخیر، گزارش های متعددی مبنی بر تخلیه زغال سنگ و نفت روسیه (نفت تا کنون تحریم نشده است) در اروپا اعلام شده است.

تحریم زغال سنگ روسیه برای نخستین بار، پس از انتشار تصاویر کشتار شهر بوچا در اوکراین که طرف های غربی به روسیه نسبت می دهند، در قالب پنجمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه مسکو اعمال شد.

بر اساس برآوردهای بروکسل، ممنوعیت واردات زغال سنگ روسیه سالانه چهار میلیارد یورو از خزانه روسیه کم می کند. هر چند این رقم در برابر درآمد روزانه ۸۰۰ میلیون یورویی روسیه از محل فروش گاز و نفت، رقمی قابل توجه نیست.

اتحادیه اروپا فقط در سال گذشته ۹۹ میلیارد یورو برای انرژی، ۷۴ میلیارد یورو برای نفت، ۱۷.۳ میلیارد یورو برای گاز و ۵.۴ میلیارد یورو برای زغال سنگ به مسکو پرداخت کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید