231951

مشکلات معادن زغالسنگ رفع شود/لزوم استفاده از ظرفیتهای صادرات

دنیای معدن- نماینده مردم کرمان در مجلس خواستار استفاده از ظرفیتهای صادراتی برای حل مشکل معادن و صنعت زغالسنگ در کرمان شد.

به گزارش دنیای معدن، محمدرضا پورابرهیمی ظهر شنبه در نشست هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت تعاون در کرمان اظهارداشت: یکی از مهمترین درخواستهای ما در سالهای اخیر بالفعل کردن ظرفیت معادن و تولید ثروت از این معادن و جلوگیری از خام فروشی بوده است.

وی ادامه داد: معادن زغالسنگ در کنار فولاد در کرمان می تواند جلوی خام فروشی را بگیرد و در این راستا نیاز به برنامه ریزی و جهت دهی مناسب در کنار حمایت از معادن داریم.

وی با ابراز تأسف از مشکلات موجود در بخش معادن گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که از بروز مشکلات پیشگیری کرد نه اینکه بعد از بروز مشکل در صدد چاره جویی برآمد.

پور ابراهیمی افزود: این روزها شاهد بروز مشکلاتی در سطح جهان در خصوص تأمین انرژی هستیم و کشور ما که مهد انرژی است باید از این فرصت استفاده کند و زغالسنگ نیز در همین دسته است.

وی ادامه داد: افزایش قیمت جهانی زغالسنگ می تواند فرصت مناسبی برای تأمین نقدینگی در این بخش و پایان دادن به مشکلات معادن زغالسنگ در استان کرمان باشد.

وی افزود: بررسی و احصا مشکلات معادن زغالسنگ و برنامه ریزی برای رفع انها باید در دستور کار باشد زیرا این یک پتانسیل اقتصادی برای استان است که باید بالقوه شود نه اینکه به مشکلی برای استان تبدیل شود.

پور ابراهیمی گفت: صادرات زغالسنگ در شرایط کنونی بازار می تواند فرصتی بی نظیر در اختیاز استان قرار دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید