230672

انتظار کارگران نگهبان معدن زغال سنگ سنگرود برای دریافت حقوق معوقه و عیدی

دنیای معدن: کارگران نگهبان شاغل در «معدن زغال سنگ سنگرود» منتظر عملی شدن وعده پرداخت سه ماه معوقات مزدی و عیدی خود هستند.

به گزارش دنیای معدن، تعدادی از کارگران نگهبان شاغل در معدن تعطیل شده زغال سنگ سنگرود در استان گیلان گفتند: الان چند وقت است که منتظر پرداخت حقوق از طریق مسئولان هستیم که هنوز انجام نشده است.

این کارگران که مدعی اند دست کم سه ماه معوقات مزدی و بیمه ای پرداخت نشده دارند، در ادامه گفتند: بعد از تجمع سه روزه اعتراضی مسئولان شهرستانی با برگزاری جلسه وعده پرداخت حداقل بخشی از مطالباتمان را دادند که متاسفانه هنوز عملی نشده است.

این کارگران با بیان اینکه در ادامه بی توجهی مسئولان در روزهای دهم تا دوازدهم سه روز تجمع اعتراضی در محدوده محل نگهبانی برپا کردیم، درباره مطالبات خود گفتند: سال جاری سه ماه حقوق نگرفته ایم و عیدی و پاداش کارگران نیز پرداخت نشده است.

این کارگران نگهبان که تعداد آن ها نزدیک به ۲۵نفر است، در ادامه درباره وضعیت معدن گفتند: چند سالی است این واحد معدنی به بهانه غیر اقتصادی بودن تعطیل شده و در طول این مدت ما نگهبانان از اموال معدن به خوبی محافظت کرده ایم. در حال حاضر شرایط نگهداری (آب کشی) از برخی تونل ها به دلیل خرابی پمپ ها به درستی انجام نمی شود و ادامه این روند تونلها را با مشکل رو برو می کند. ما این موضوع را به مسئولان بالادستی اطلاع داده ایم.

براساس ادعای این کارگران، همه مقامات شهرستانی و کارفرما قول حمایت از کارگران نگهبان سنگرود و پرداخت مطالبات معوقه آن ها را می دهند و اظهار امیدواری می کنند که به زودی مشکلات مرتفع می شود اما هنوز اتفاق خاصی در این زمینه نیفتاده است.

این کارگران در ادامه تصریح کردند: چندین ماه است کارفرما وعده پرداخت حقوق می دهد. در طول چند سال گذشته روند پرداخت حقوق کارگران با تاخیر انجام شده و هیچ تغییری نکرده است.

آن ها افزودند: تا روزی که واریزی ها انجام شود نمی توانیم به وعده ها دلخوش باشیم. وضعیت معیشت مان خوب نیست با این حال امیدواریم این بار مسئولان به وعده ها عمل کنند.ایلنا

 

دیدگاهتان را بنویسید