228643

مدیر مجتمع معادن زغالسنگ طبس خبر داد: آغاز عملیات اجرایی احداث پایگاه امداد و نجات مجتمع معادن زغالسنگ طبس

دنیای معدن: عملیات اجرایی احداث پایگاه امداد و نجات مجتمع معادن زغالسنگ طبس در زمینی به مساحت ۱۵ هزار مترمربع و اعتباری بالغ بر ۸۶۰ میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش دنیای معدن به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، حمیدرضا عسکری با بیان این مطلب گفت: با توجه به توسعه روز افزون معادن و صنایع معدنی در حوزه زغالی طبس، به لحاظ ایجاد امنیت روحی و حفظ و صیانت از جان نیروهای انسانی شاغل در معادن، وجود پایگاه امداد و نجات مرکزی و مجهز از اولویت و اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

وی در ادامه افزود: مجتمع معادن زغال سنگ طبس از سال ۱۳۹۷ اقدام به انجام مطالعات و پیگیری های لازم از سازمان  توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران کرد که این موضوع منتهی به عقد تفاهم نامه ای مابین وزارت صنعت معدن تجارت و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران مبنی بر بازسازی، آماده سازی و یا احداث پایگاه های امداد نجات و تجهیز آن در چهار حوزه زغالی بزرگ کشور شامل مناطق طبس-کرمان-البرز مرکزی –البرز شرقی شد.

عسکری خاطر نشان کرد: پس از تشکیل کارگروه تخصصی پایگاه امداد و نجات با محوریت شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و نمایندگان چهار حوزه زغالی کشور، انجام مطالعات، طراحی، جانمایی، برگزاری مناقصه و اخذ پیمانکار احداث پایگاه امداد و نجات در منطقه پروده طبس بعنوان اولین حوزه زغالی کشور انجام شد.

مدیر مجتمع معادن زغالسنگ طبس تصریح کرد: در حال حاضر پروژه احداث پایگاه امداد و نجات مجتمع معادن زغال سنگ طبس در مرحله تجهیز کارگاه بوده و به حول قوه الهی عملیات اجرایی آن در دهه فجر سال جاری کلنگ زنی خواهد شد.

عسکری در ادامه افزود: این پایگاه که با هدف ارتقا شاخص های ایمنی منطقه زغالی طبس با تامین تجهیزات ایمنی امداد و نجات و اورژانس، آموزش امدادگران و نیروهای ایمنی معادن و صنایع معدنی، انجام مانورهای آموزشی، انجام عملیات امداد و نجات در بروز حوادث، اقدامات اولیه پزشکی و انتقال  اورژانسی مصدومین و حادثه دیدگان طراحی شده در مدت زمان ۲۰ ماه به بهره برداری خواهد رسید.

وی در پایان اظهار داشت: پایگاه امداد و نجات مجتمع معادن زغالسنگ طبس شامل امکاناتی از قبیل پد فرود هلیکوپتر امداد، ساختمان درمانی مجهز به اتاق عمل، پارکینگ خودروهای آتشنشانی و انبار تجهیزات آتشنشانی و امدادی، فضای مانور و تمرین گروه امداد و نجات، فضای آموزشی و اداری و سالن ورزشی، ساختمان های تاسیساتی، خدمات رفاهی و آسایشگاه امدادگران و کارکنان و فضای سبز و محوطه سازی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید