223089

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: صنعت ذغال در کشور رها شده است

دنیای معدن: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه صنعت ذغال در کشور رها شده و هیچکس پاسخگو نیست گفت: سیاست های حمایتی دولت برای صنعت ذغال باید تعریف شود.

به گزارش دنیای معدن، محمدرضا پورابراهیمی امشب در شورای عالی معادن استان کرمان که با حضور اسدالله کشاورز معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، علی زینی وند استاندار کرمان و تعدادی از نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در سالن شهید مرتضوی زاده استانداری کرمان برگزار شد اظهار داشت: محورهای توانمندسازی استان ها در کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه بررسی شده است.

وی با بیان اینکه سهم استان کرمان از حقوق دولتی معادن باید به استان برگردد و پیگیر این موضوع هستیم گفت: خوشبختانه نگاه سازمان برنامه و بودجه تغییر کرده و به توانمندسازی استان ها با توجه به ظرفیت های آنها، اعتقاد دارند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ادامه داد: اینکه استاندار کرمان در نامه کتبی به سازمان برنامه و بودجه حق استان کرمان از حقوق دولتی معادن را مطالبه و پیگیری کند.

وی با بیان اینکه سخت ترین کار در معادن ذغال سنگ است و کم ترین حقوق به کارگران صنعت ذغال پرداخت می شود گفت: صنعت ذغال در کشور رها شده است و هیچکس پاسخگو نیست.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه حق بیمه ای که کارگران ذغال سنگ می دهند همان حق بیمه را کارگران معادن مس و سنگ آهن می پردازند اما این کارگران سختی کارشان خیلی بیشتر است تاکید کرد: سیاست های حمایتی دولت برای صنعت ذغال باید تعریف شود.

استاندار کرمان: مردم استان کرمان باید از درآمدهای معادن استان منتفع شوندافشاگری رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از فساد گسترده در تخصیص ارز 4200 تومانی/ دولت "روحانی" به تذکرات توجهی نکردرئیس کمیسیون اقتصادی: شورای هماهنگی بانک ها در ارائه گزارش انتقال حساب شرکت های بزرگ استان کرمان همکاری نمی کندرئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: شرکت ملی مس به تعهد انتقال گردش منابع مالی خود به استان کرمان عمل نکرد

وی با بیان اینکه حقوق دولتی معادن ذغال سنگ در استان باید به مدت سه سال معاف شود تا این شرکت ها بتوانند به کارگران خود برسند افزود: در شش ماهه اول امسال 7 هزار و 300 میلیارد تومان حقوق دولتی از معادن استان کرمان به خزانه واریز شده که تا پایان سال قطعاً دو برابر می شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه ظرفیت های ذغال در استان کرمان زیاد است و هر مقدار تولید شود جلوی واردات کک به کشور گرفته می شود و خوراک دیگر صنایع است گفت: بزرگترین چالش صنعت ذغال استان مکانیزه نبودن تجهیزات است که باید به روز رسانی شود.

وی با بیان اینکه بیشترین اشتغال را می توان در معادن ذغال سنگ کرمان، زرند، کوهبنان و راور ایجاد کرد و نیاز به حمایت جدی دولت دارد افزود: فراکسیون نمایندگان استان های تولید ذغال کشور نیز در مجلس تشکیل شده و پیگیر مشکلات هستیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید