221883

تحلیلی در رابطه با موضوع واردات زغال کک شو استرالیا به چین

دنیای معدن -کیوان جعفری طهرانی: برخی از داستان های گمراه کننده که در حال حاضر در رسانه ها منتشر می شود نشان می دهد که در ممنوعیت و محدودیت واردات زغال سنگ استرالیا به چین تغییری ایجاد شده است. در زیر برخی از نظرات که ممکن است همه چیز را روشن کند، آورده شده است.

به گزارش دنیای معدن، تعداد انگشت شماری از کشتی ها در ماه های اخیر محموله های زغال سنگ استرالیا را در بنادر چین تخلیه کردند اما حجم آنها بسیار کم است.

همچنین درک این نکته ضروری است که تخلیه زغال سنگ استرالیا از یک کشتی به بندری در چین یک مفهوم واضح برای آژانس های گمرکی چین دارد و آن هم انبارداری است و دلیلی بر اخذ مجوز رسمی لازم برای ترخیص گمرکی را ارائه نمی دهد.

به عبارت دیگر تنها به این دلیل که زغال سنگ استرالیا در یکی از بنادر چین تخلیه شده است به این معنا نیست که محموله مجوز گمرکی لازم را برای واردات موفق این زغال سنگ برای استفاده مصرف کنندگان نهایی در چین دریافت کرده یا خواهد کرد.

هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد دولت چین سیاست های خود را در رابطه با محدودیت و ممنوعیت واردات زغال سنگ از استرالیا (بعد از تعطیلات چین که امروز به پایان می رسد) تغییر داده است. با توجه به مسائل سیاسی جاری بین پکن و کانبرا انتظار نمی رود که در آینده محتمل، تغییری در این سیاست ایجاد شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید