243209

مدیرعامل خبر داد:

هدفگذاری هپکو برای تولید ۳۲۰۰ میلیاردی//محدود به تولید ماشین‌آلات راهسازی و معدنی نیستیم

دنیای معدن: مدیرعامل شرکت هپکوی اراک با بیان اینکه پیش بینی می کنیم که سال خوبی را در هپکو شاهد باشیم و روند تولید را رونق ببخشیم، گفت: تولید دو تا سه برابر سال گذشته هدفگذاری شده است تا نهایتا تولید ۳۲۰۰ میلیارد تومانی را در سال ۱۴۰۲محقق کنیم.

به گزارش دنیای معدن، علیرضا کاظمی در گفت و گویی، با اشاره به اینکه هپکو در سال ۱۴۰۲، در مدار تولید قرار دارد، اظهار کرد: در برنامه سال جاری حدود ۱۵ نوع از انواع ماشین آلات راهسازی و معدنی اعم از دو نوع گریدر، دو نوع غلتک، دو نوع بیل، دو نوع تراک و دو نوع دامپتراک در خط تولید دارد.

وی تصریح کرد: این کارخانه عظیم علاوه بر تولید ماشین آلات راهسازی و معدنی، ساخت مخازن شرکت قادر نصب، ساخت تجهیزات کارخانه قند دزفول، ساخت مجموعه ای از تجهیزات کارخانه ذغال سنگ طبس را در دستور کار دارد و در واقع این شرکت ترکیبی از ماشین آلات راهسازی و معدنی و پروژه های مختلف را تولید می کند و این باعث افتخار است که سبد متنوعی از محصولات را به صورت همزمان در اختیار مشتریان قرار می دهد.

کاظمی، با تاکید بر اینکه امروز تولیدات هپکو فقط محدود به ساخت ماشین آلات راهسازی و معدنی نیست، بلکه انواع محصولات را روانه بازار می کند، گفت: هپکو با توجه به پتانسیل و ظرفیت بالای این شرکت، دانش فنی موجود و در اختیار داشتن مجموعه ای از تجهیزات عملیات اولیه جوشکاری، ماشین کاری و رنگ کاری می تواند نیازهای راهسازی، معدنی، کشاورزی و پروژه های صنعتی، پروژه های نفت، گاز، پالایشگاهی و نیروگاهی را عملیاتی و محقق کند و امید است که هر روز بتوانیم از این ظرفیت و پتانسیل موجود برای کشور که در شرایط جنگ اقتصادی و ارزی قرار دارد نهایت بهره برداری را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری عظیمی برای هپکو در کشور صورت گرفته است و باید از این ظرفیت استفاده حداکثری شود، بیان کرد: اگر امروز از این ظرفیت بهره برداری نشود، عملا به کشور خیانت شده است.

مدیرعامل شرکت هپکوی اراک با اشاره به قرارداد تولید ۶۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات با معادن کشور، تصریح کرد: مقرر است که صندوق توسعه معادن کشور، تسهیلاتی را در اختیار معدنکاران و بهره برداران ماشین آلات معدنی قرار دهد که براساس این تسهیلات، تولید این ماشین آلات در هپکو انجام می شود، این قرارداد منعقد شده است و شرکت امسال این ۶۰۰ دستگاه را تولید خواهد کرد.

وی در خصوص تامین مواد اولیه در شرکت، اظهار کرد: هپکو بخش عمده ای از مواد اولیه مورد نیاز خود را از داخل کشور تامین می کند و CKD قطعاتی که برای تولید وسیله نقلیه باید سوار شوند نیز از خارج در حد ۵۰ درصد گشایش شده و باقی آن نیز ظرف یک تا دو ماه آینده گشایش می شود. امیدواریم که امسال با ظرفیت پیش بینی شده و دو تا سه برابر سال گذشته تولید داشته باشیم.

کاظمی اضافه کرد: هپکو مسلما در شرایط کنونی ارزی کشور و افزایش قیمت دلار آسیب دیده است، در واقع عدم تعادل و ثبات در قیمت ارز همه تولیدکنندگان را دچار چالش و تنش کرده است و امیدواریم که امسال این نوسانات مدیریت شود و حداقل تغییر قیمت ارز را شاهد باشیم تا بتوانیم با ثبات قیمت ارز، ثبات مناسبی را در تامین مواد اولیه تجربه کنیم.ایسنا

 

دیدگاهتان را بنویسید