242762

نقش سیستم های ماشینی در بهبود فرآیند معدن کاری

دنیای معدن: یک دانشیار گروه زمین شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: انسان به تنهایی قادر بهبود شرایط معدن کاری نخواهد بود، اما سیستم های ماشینی می توانند در تعمیر، نگهداری و جایگزینی سیستم ها و تجهیزات معدنی به سرعت تصمیم گیری کرده و عمل کنند.

به گزارش دنیای معدن، علی خان نصراصفهانی در گفت وگویی، با اشاره به نقش فناوری های نوین در تسهیل فرایند معدن کاری، اظهار کرد: در حال حاضر اگر به فرآیند معدن کاری نگاه کنیم، متوجه می شویم که چالش های بسیاری در حوزه های مختلف این صنعت وجود دارد.

وی افزود: با توجه به این مسئله بشر همواره به دنبال یافتن راه های بهتری است که به کمک آن بتواند عملکرد خود را در حوزه معدن کاری با استفاده از حجم عظیمی از داده ها بهبود بخشد.

این دانشیار گروه زمین شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان ادامه داد: با این وجود انسان توانایی استفاده و پردازش همزمان داده های عظیم را ندارد، اما سیستم های ماشینی می توانند این امکان را برای بشر فراهم کنند.

وی در همین رابطه تصریح کرد: علاوه بر این مسئله می توان با استفاده از سیستم های مدیریت هوشمند، هزینه های بالای نگهداری تجهیزات، خرابی و جایگزینی وسایل مورد نیاز را کاهش داد.

وی تاکید کرد: تمام این مسائل در کنار یکدیگر به بشر کمک می کند که در حوزه استخراج مواد معدنی از نظر مالی، حجمی و سایر مباحث حائز اهمیت به کیفیت بسیار بهتری دست پیدا کند.

نصراصفهانی با اشاره به اهمیت استفاده از فناوری های نوین گفت: انسان به تنهایی قادر بهبود شرایط معدن کاری نخواهد بود، اما سیستم های ماشینی می توانند در تعمیر، نگهداری و جایگزینی سیستم ها و تجهیزات معدنی به سرعت تصمیم گیری کرده و عمل کنند.

وی افزود: تحول دیجیتالی که به واسطه اینترنت اشیا، داده های بزرگ، ماشین های قدرتمند و هوش مصنوعی ایجاد می شود، می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید