239534

مدیر عامل هپکو:

هپکو به سمت تولید هزار دستگاه در سال حرکت می کند/سیاست غلط واردات ماشین آلات معدنی فرسوده اصلاح شود

دنیای معدن-رفیعی گفت: متاسفانه واردات ماشین آلات معدنی فرسوده یک سیاست غلط در گذشته است و اکثر معادن کوچک و متوسط به لحاظ اینکه از نظر مالی وضعیت مناسبی ندارند به سمت ماشین آلات دست دوم حرکت می کنند و همه باید کمک کنیم این سیاست غلط اصلاح شود.

به گزارش دنیای معدن؛ علی محمد رفیعی مدیرعامل هلدینگ هپکو درحاشیه بازدید رئیس سازمان استاندارد از شرکت هپکو و در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه امروز شاهد فعال بودن تمامی خطوط شرکت از جمله گریدر و غلطک وسایر بخش ها هستیم و با تلاش های صورت گرفته امروز از دوره رکود نسبی تولید ماشین آلات در هپکو عبور کرده ایم و در طلیعه برنامه افزایش تولید قرار داریم.

رفیعی اظهار کرد: با تدوین برنامه عملیاتی به سمت تولید هزار دستگاه در سال حرکت می کنیم و در فاز دوم نیز میزان تولیدات افزایش می یابد. وی ادامه داد: خوشبختانه به تدریج با حل مشکلات بازار و با همکاری معاونت معدنی وزارت صمت شاهد افزایش تقاضا برای تولید ماشین آلات هستیم و برنامه جدیدی نیز در قالب همکاری با صندوق توسعه معادن برای تولید بیش از ۳ هزار دستگاه انواع ماشین آلات معدنی تدوین شده که در دستور کار قرار گرفته است.

وی یادآور شد: در راستای مشوق هایی که برای فروش ماشین آلات تولیدی در هپکو در نظر گرفته شده و طی یک برنامه عملیاتی تسهیلات با کارمزد ۱۲ درصد، تقسیط چهار ساله و ۶ ماه تنفس در نظر گرفته شده و به زودی این قرارداد نهایی می شود. مدیرعامل هپکو گفت: در این راستا در سال آتی نیز تولید در فاز نخست آغاز می شود و امیدواریم هپکو بتواند نقش خود را در فرآوری معادن و رونق معادن به عنوان یکی از منابع ارزی کشور ایفا کند.

وی ادامه داد: همچنین شرکت هپکو در حوزه تامین قطعات و تعمیر ماشین آلات فعال است و این وظیفه را در کنار آموزش، در مرحله خدمات پس از فروش به انجام می رساند. رفیعی خاطرنشان کرد: متاسفانه واردات ماشین آلات معدنی فرسوده یک سیاست غلط در گذشته است و اکثر معادن کوچک و متوسط به لحاظ اینکه از نظر مالی وضعیت مناسبی ندارند به سمت ماشین آلات دست دوم حرکت می کنند و همه باید کمک کنیم این سیاست غلط اصلاح شود. انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید