237810

استاندار مرکزی حمایت صنایع معدنی از رویکرد جدید هپکو را خواستار شد

دنیای معدن- استاندار مرکزی گفت: بخش خصوصی و صنایع معدنی کشور باید به تغییر رویکرد در شرکت هپکو توجه داشته باشند و از راهبرد جدید آن و تولید ماشین الات معدنی در این شرکت حمایت کنند.

به گزارش دنیای معدن، دکتر فرزاد مخلص الائمه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۱ در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین المللی سنگ نیمور محلات و آیین رونمایی از بیل hec ۳۷۰ شرکت هپکو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تولیدات جدید هپکو در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در نیمور محلات به عنوان یکی از ۵ نمایشگاه برتر سنگ جهان رونمایی شد.

وی افزود: در این نمایشگاه بالغ بر ۵۰۰ فعال حوزه سنگ حضور دارند که این آمار نسبت به سال های گذشته افزایش داشته است و در کنار آنان، صنایع مادر و بزرگ استان از جمله هپکو نیز حاضر هستند.

استاندار مرکزی با قدردانی از بخش خصوصی که به توانمندی و پتانسیل شرکت های بزرگ استان از جمله هپکو اعتماد دارد، گفت: بخش خصوصی و صنایع معدنی کشور باید به تغییر رویکرد در شرکت هپکو توجه داشته باشند و از راهبرد جدید آن و تولید ماشین الات معدنی در این شرکت حمایت کنند. از معادن کشور دعوت می کنیم که از این تغییر رویکرد استقبال کنند و امیدواریم این شرکت نیز به موقع سفارشات خود را تحویل دهد.

وی تصریح کرد: مسلما بخشی از نیاز کشور توسط هپکو قابل تامین است و برای بخش دیگر نیز می توان واردات انجام داد. در حوزه خدمات پس از فروش ماشین آلات معدنی باید گروه های خدماتی نیز فعال شوند. توجه دولت و بخش خصوصی به صنایع می تواند رونق تولید را رقم بزند.

استانداد مرکزی اضافه کرد: نسبت به تامین ماشین آلات با استفاده از ظرفیت داخل مصر هستیم و این سیاست دولت است که از توان داخل استفاده شود. ظرفیت تقاضای ماشین آلات معدنی در کشور فراتر از ظرفیت تولید در هپکو است، ولی این شرکت باید پا به پای تقاضا حرکت کرده و ظرفیت تولید را افزایش دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید