230619

خبر خوش برای معدن داران

اجازه واردات ماشین آلات معدنی به معدن داران

دنیای معدن: رئیس اداره امور معادن اداره کل صمت استان اصفهان: معادن دارای پروانه معتبر که در حد نصاب ذکرشده در بخشنامه وزارت صمت تولید کنند، می‌توانند یک ماشین معدنی با امتیازات ویژه وارد کنند.

به گزارش دنیای معدن، محمد سرجوقیان در گفتگوی ویژه خبری شبکه اصفهان گفت: بر اساس بخشنامه جدید وزارت صمت همه معادن دارای پروانه معتبر قابل تمدید که یکسال از صدور پروانه شان گذشته باشد و سالانه بیش از حد نصاب ذکرشده در بخشنامه سنگ معدنی استخراج کنند، می‌توانند یک دستگاه ماشین معدنی صفر کیلومتر، با معافیت گمرکی و بدون گارانتی هپکو را وارد کنند.

وی به اشاره فعالیت حدود ۲ هزار دستگاه ماشین آلات در ۸۵۰ معدن در استان افزود: این ماشین آلات با عمر بالای ۳۰ سال مستهلک و از رده خارج شده اند و هم اکنون معادن استان به هزار و ۵۰۰ ماشین جدید نیاز دارند.

رئیس اداره امور معادن اداره کل صمت استان اصفهان با اشاره به طولانی بودن روند پرونده‌های درخواست واردات در وزارت صمت گفت: با تفویض اختیار به ادارات کل استانی این مشکل قابل حل است.

سید رسول رنجبران عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی نیز در این گفتگو با بیان اینکه معادن کشور برای استخراج سالانه ۵۰۰ میلیون تن مواد معدنی به ۱۵ هزار ماشین آلات نیاز دارند، گفت: سیاستگذاری‌های غلط در بخش واردات ماشین آلات معدنی و حمایت نکردن از تولید داخلی علت اصلی بروز این کمبودهاست که با استفاده از بخشنامه جدید می‌توان آن را حل کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید