229909

معاون معادن و فراوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت:

شرط عملکرد معادن برای واردات ماشین‌آلات معدنی حذف شد

دنیای معدن-معاون معادن و فراوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: موضوع مهم ماشین آلات حوزه معادن را پیگیری می‌کنیم و در این راستا شرط عملکرد معادن برای واردات ماشین آلات حذف شده است.

به گزارش دنیای معدن، رضا محتشمی پور روز شنبه در دیدار با فعالان معدنی استان زنجان در محل اتاق بازرگانی زنجان، گفت: برخی از مواردی که در این جلسه مطرح شد موارد مطلوبی است که می‌تواند به شفافیت بازار و پیش بینی پذیر بودن آن کمک شایانی بکند.

وی اظهار کرد: موضوع تعارضات با منابع طبیعی که اکتشافات و استعلام‌های معدنی را دچار مشکل کرده پیگیری می‌کنیم.

معاون معادن و فراوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: موضوع مهم ماشین آلات حوزه معادن را پیگیری می‌کنیم و در این رابطه شرط عملکرد معادن برای واردات ماشین آلات حذف شده است.

محتشمی پور تاکید کرد: تمامی موارد مطروحه از سوی مسئولان و فعالان حوزه معادن و صنایع معدنی استان را پیگیری خواهم کرد و بسیاری از این موارد درخواست و مطالبه ما نیز بوده و به جد پیگیری خواهد شد.

در ادامه این جلسه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، ابراز کرد: مشکلات مرتبط با صنایع معدنی و معادن استان زنجان به صورت ویژه جمع بندی و در جلسه ویژه ای پیگیری شده است.

ناصر فغفوری تاکید کرد: از جمله این مشکلات می‌توان به مشکلات مرتبط با عرضه در بورس و خرید خاک برای واحدهای سرب و روی اشاره کرد.

وی گفت: همچنین مشکلاتی دیگری نیز در حوزه سرب و روی پیگیری شده است که تغییر تعرفه‌های واحدهای الکترولیز، افزایش قیمت گاز واحدهای تولیدی و مشکلات مرتبط با ورود موقت خاک نیز از جمله آنها می‌باشد.

معاون اقتصادی استاندار زنجان تصریح کرد: خواسته‌های حوزه معادن در استان زنجان خواسته‌های به حقی است.

خلیل قاسملو تاکید کرد: فعالان واقعی نمودن قیمت‌ها از جمله مواد اولیه و مواد واسطه و سایر درخواست ما بوده و تخصیص بهینه منابع زمانی رخ می‌دهد که قیمت‌های واقعی و هر کدام سر جای خود باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید