229461

بومی سازی ماشین آلات و تجهیزات فرآوری مواد معدنی از سوی محققان

دنیای معدن:یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی و ساخت دستگاه پیشرفته ای شده که جهت تولید پودرهای میکرونیزه معدنی مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش دنیای معدن، هاشم حجازیان بازه حور مدیرعامل شرکت این دانش بنیان کار دستگاه ریموند میل یا آسیاب جداکننده غلتکی را تبدیل سنگ یا کلوخه معدنی به میکرون دانست و گفت: این محصول تجهیزات میکرونیزه هستند که مواد معدنی را با هزینه کم در صنایع مختلف قابل استفاده می کند.

وی ادامه داد: مواد معدنی قبل از اینکه در صنایع مختلف استفاده شوند باید یکسری فرآوری و میکرونیزه روی آنها انجام شود که این محصول مواد معدنی را در صنایع مختلف به ابعاد ریز و مورد استفاده تبدیل می کند.

حجازیان دستگاه های آسیاب سپراتور غلتکی را تجهیزات بزرگی دانست که در تیپ ها و سایزهای مختلف بر اساس نیاز مشتری ارائه می شوند و ادامه داد: از این محصول برای میکرونیزه کردن موادی از قبیل باریت کریستال، باریت حفاری، بنتونیت حفاری، بنتونیت ریخته گری، هماتیت حفاری، تالک سفید، کربنات کلسیم، کربنات منیزیم و موارد دیگر استفاده می شود.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان خاطر نشان کرد: دستگاه آسیاب سپراتور غلتکی ریموند میل در تمامی صنایع مادر ازجمله فولاد، نفت و گاز، ساختمان، خودروسازی و کشاورزی کاربرد دارد که با توجه به غنی بودن ایران در حوزه معادن و مواد معدنی مختلف، این دستگاه نقش مهمی در رشد صادرات مواد معدنی و جلوگیری از خام فروشی و رشد صنایع مادر ایفا می کند.

به گفته وی، درگذشته این تجهیز از چین به کشور وارد می شد و اکنون با حمایت معاونت علمی ۴۰ خط تولید در سرتاسر کشور راه اندازی شده است.

انتهای پیام

 

دیدگاهتان را بنویسید