225275

ماشین آلات معدنی موقت ترخیص می شوند

دنیای معدن -ارونقی گفت: برخی از انواع لودر، بیل مکانیکی، دامب تراک و بلدوزر می ‎توانند به صورت ۶ ماهه با تضامین لازم ورود موقت داشته باشند.

به گزارش دنیای معدن؛ مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک گفت: در خصوص ماشین آلات معدنی و راهسازی متنابهی که به گمرکات کشور وارد شده بود و در مقاطعی به دلیل حمایت از تولید داخل و جلوگیری از برخی سودجویی ها گمرک اجازه ترخیص آن ها را صادر نکرد. جلسات متعدد کارشناسی بین گمرک، وزارت صمت و سایر مراجع از جمله اتحادیه مربوط انجام شد.

او بیان کرد: در نهایت با در نظر گرفتن تولیدات داخلی کشور و رنج هایی از ماشین آلات راه سازی و معدنی که در داخل کشور تولید می شود و با در نظر گرفتن ملاحظات اتحادیه و وزارت صمت واردات برخی از این محصولات مثل لودر بیش از ۳۲۰ اسب بخار، بیل مکانیکی بیش از ۳۰۰ اسب بخار، دامب تراک و بلدوزر در هر قدرتی به صورت ۶ ماهه با اخذ تضامین لازم ورود موقت داشته باشد. ضمانت نامه های بانکی و سپرده های نقدی می تواند برای ورود موقت این ماشین آلات که اغلب کاربرد معدنی دارد به کار گرفته شود.

گفته می شود؛ بهره برداران مختلف درخواست های متعددی ارسال را به گمرک ایران ارسال کرده اند؛ امروز این موضوع جمع بندی و به گمرکات کشور ابلاغ شده تا صاحبان کالا فرصت ۶ ماهه برای ترخیص قطعی کالا هایی که نمونه داخلی ندارند اقدام کنند. اغلب این ماشین آلات دست دوم هستند، اما شرایط ورود آن ها تعیین شده و با دریافت مجوز های لازم می توانند آن را به صورت قطعی ترخیص کنند. شرایط ورود موقت هم فراهم شد تا منجر به اخلالی در فرایند تولید ایجاد نشود.

 

دیدگاهتان را بنویسید