252217

چه بلایی بر سر بازار بورس می‌آید؟

دنیای معدن: کارشناس بازار سرمایه گفت: ریسک ناشی از پاسخ اسرائیل به حمله ایران در بازار سرمایه فشار فروش ایجاد می‌کند چرا که خیلی‌ها حاضر به قبول ریسک نیستند.

به گزارش دنیای معدن، هومن عمیدی، در گفتگو با خبرفوری افزود: ریسک ناشی از پاسخ اسرائیل به حمله ایران در بازار سرمایه فشار فروش ایجاد می‌کند چرا که خیلی‌ها حاضر به قبول ریسک نیستند.

وی بیان کرد: سازمان بورس دیروز دامنه نوسان را به مثبت و منفی یک تغییر داد این کار باعث می‌شود سرمایه‌گذاران در حجم معاملات یک روز در بدترین حالت یک درصد زیان و در بهترین حالت یک درصد سود کنند و اگر سهامی بخواهد اصلاح داشته باشد عمیق نیست و به عبارتی اصلاح زمانی است.

عمیدی گفت: این تصمیم شورای بورس کار درستی بود اما کافی نبود باید منتظر تصمیم بعدی آنها باشیم؛ اگر در همین اصلاح یک‌ درصدی صف‌های فروش را جمع‌آوری کنند بازار مثبت می‌شود اما اگر به همین اقدام بسنده کنند اصلاح زمانی و طولانی خواهیم داشت.

وی بیان کرد: پیش بینی می‌شود سازمان بورس در دو الی سه روز آینده پس از رصد حجم فروش صف های فروش‌ را جمع کنند تا بازار به تعادل برسد.

کارشناس بازار سرمایه گفت: قیمت انس جهانی و دلار با توجه به تنش‌های منطقه‌ای رشد مناسبی کردند اما خرید توصیه نمی‌شود چرا که هر لحظه ممکن است یک توافق یا اتش بس با میانجیگری کشورها رخ بدهد و قیمت انس جهانی و دلار با فروکش تنش‌ها کاهش یابد به همین خاطر در حال حاضر خرید این نوع سهم‌ها پیش بینی نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید