252161

پیش‌بینی بورس امروز 25 فروردین 1403 / اثر تعطیلات بر بازار سهام

دنیای معدن: روز سه‌شنبه از حجم تقاضای بازار کاسته شد، برخی معتقدند این کاهش تقاضا و خروج سرمایه از بازار به علت تعطیلات 3 روزه پایان هفته است.

به گزارش دنیای معدن، در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 7 هزار و 46 واحد رشد کرد و به رقم 2 میلیون و 261 هزار و 899 واحد رسید. اما شاخص کل هم‌وزن هزار و 742 واحد بالا آمد و در رقم 751 هزار و 319 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 15 واحد رشد کرد و به رقم 25 هزار و 396 رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز افزایش 55 واحدی داشت و به سطح 137 هزار و 904 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز سه‌‌شنبه، 50 درصد بازار رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 50 درصد از نمادهای بازار افت کرد.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت معادن منگنز ایران (کمنگنز)، شرکت توسعه معادن روی ایران (کروی) و شرکت بیمه پارسیان (پارسیان) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس (ثپردیس)، شرکت داروسازی آوه سینا (داوه) و شرکت دامداری تلیسه نمونه (تلیسه) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای خلنت (شرکت لنت ترمز ایران)، خوساز (شرکت محورسازان ایران خودرو) و شلعاب (شرکت لعابیران) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش (تاپکیش)، شرکت عطرین نخ قم (نطرین) و شرکت ریل سیر کوثر (حسیر) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، 64 نماد صف خرید داشتند و 34 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 41 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 152 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 32 درصدی به 96 میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز

در هفته گذشته شاخص در سه روز متوالی رشد کرد و از نیمه کانال 2.2 میلیونی بالا آمد. روز سه شنبه شاخص با پیشرانی بزرگان بازار –فولاد، فملی و فارس- به رشد ادامه داد.

بنابراین معامله‌گران در شرایطی به استقبال معاملات شنبه می‌روند که بورس تهران روند مثبتی داشته است.

اما شاخص هم وزن نتوانست ریزش روز شنبه را جبران کند و در پایان روز سه‌شنبه هنوز پایین‌تر از رقم روز چهارشنبه هفته پیشین قرار گرفت.

همچنین روز سه‌شنبه باز هم پول حقیقی از بورس خارج شد که رقم آن 378 میلیارد تومان بود. نمادهای وبملت، آریا، خساپا، شستا، وبصادر، خودرو، شپنا، ونوین، ذوب و حکشتی بیشترین خروج سرمایه بازار را داشتند.

روز سه‌شنبه معاملات رونق بیشتری داشت. ارزش معاملات خرد سهام 13 درصد رشد کرد و به 4 هزار و 458 میلیارد تومان بالغ شد.

ناظران معتقدند که بازار از شوک تهدید جنگ دور شده است و توان رشد بیشتر را دارد. اما روز سه‌شنبه از حجم تقاضای بازار کاسته شد، برخی معتقدند این کاهش تقاضا و خروج سرمایه از بازار به علت تعطیلات 3 روزه پایان هفته است. در این صورت می‌توان انتظار داشت امروز تقاضای بازار تقویت شود.

دیدگاهتان را بنویسید