247976

پیش بینی بورس امروز ۲۴ مهر ۱۴۰۲

دنیای معدن: ناظران یکی از عوامل رشد نکردن بازار، رکود معاملاتی و افزایش خروج سرمایه را تداوم جنگ میان فلسطین و اسرائیل می‌دانند.

به گزارش دنیای معدن- بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز دوشنبه می‌روند که روز یکشنبه شاخص‌های بازار سهام نوسان کم‌دامنه‌ای داشتند. برای پیش بینی بورس امروز –دوشنبه ۲۴ مهر- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز یکشنبه شاخص کل ۴۹۶ واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن هزار و ۲۷۱ واحد افت کرد. همچنین شاخص کل فرابورس ۵۱ واحد پایین آمد و شاخص هم وزن فرابورس ریزش ۳۴۴ واحدی داشت.

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت زغال سنگ نگین طبس (کطبس)، شرکت واسپاری ملت (ولملت) و شرکت فراورده‌های نسوز آذر (کاذر) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت صنعت روی زنگان (زنگان)، شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس (ثپردیس) و شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند (ثالوند) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نماد‌های کسعدی (شرکت کاشی سعدی)، ثامان (شرکت سامان گستر اصفهان) و غبهنوش (شرکت بهنوش ایران) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت شرکت کشت و صنعت شهداب ناب خراسان (غشهداب)، شرکت صنایع گلدیران (گلدیرا) و شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

در معاملات یکشنبه، ۴۱ نماد صف خرید داشتند و ۸۸ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۷۱ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۱۸ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۱۰ درصدی به ۴۴۲ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز

معاملات دیروز بورس تهران با روند نزولی شاخص کل آغاز شد، اما در ادامه رشد کرد و پس از چند بار تغییر جهت دادن، در نهایت ۴۹۶ واحد بالاتر از روز قبل ایستاد.

نماد‌های فولاد، پارسان، شستا، فارس و کچاد بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند و نوری، بوعلی و غکورش مانع رشد بیشتر شاخص شدند.

اما دیروز تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای هجدهمین روز متوالی منفی شد و ۴۹۶ میلیارد تومان از بازار خارج شد. نماد‌های وآیند، شستا، وبملت، فملی، فولاد، شپنا، نوری، ذوب، وکغدیر و شبندر بیشترین خروج سرمایه را داشتند.

ناظران یکی از عوامل رشد نکردن بازار، رکود معاملاتی و افزایش خروج سرمایه را تداوم جنگ میان فلسطین و اسرائیل می‌دانند. به ویژه آن که هر روز شایعات و تهدیداتی علیه ایران در رسانه‌های حامی اسرائیل مطرح می‌شود. این اخبار منفی بر بازار‌ها اثر می‌گذارند و در بازار سرمایه نیز به شکل رکود و خروج سرمایه عیان می‌شود. در نتیجه چشم انداز بازار فعلا منفی است مگر آنکه اخبار مثبتی در روز‌های آتی منتشر شود.

 

منبع: اکوایران

 

دیدگاهتان را بنویسید