244425

کاهش هیجانات در بازار سرمایه با دوطرفه شدن بورس

دنیای معدن: مدیر عامل بورس تهران گفت: دو طرفه شدن بازار سرمایه از هیجانات به شدت جلوگیری کرده و روند‌های صعودی و نزولی را منطقی می‌کند.

به گزارش دنیای معدن- آقای گودرزی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص قرارداد آتی سهام گفت: دو طرفه شدن بازار یعنی روند‌های بازار چه صعودی و نزولی نیست که باعث می‌شود سرمایه‌گذار سود یا ضرر کند با این ابزار در هر روندی مثبت و منفی می‌تواند بر اساس تحلیل خودش بازدهی مد نظر را بدست آورد.

او در ادامه مطرح کرد: به عنوان مثال فرض کنید اگر قرار داد آتی تک سهم نداشته باشیم زمانی سرمایه گذار سود می‌کند که یک دارایی را خریدادی و قیمت آن افزایش داشته باشد، ولی زمانی که قرار داد آتی سهام وجود دارد هنگامی که سرمایه گذار احساس می‌کند قیمت‌ها در حال کاهش است اقدام به فروش آتی می‌کند حالا فرض کنید سهم را روی یک قیمت فروخته قیمت‌ها هم کاهش پیدا کرده است فاصله بین قیمت جدیدی که در بازار با اُفت ایجاد شده با قیمتی که فروخته شده سود فرد می‌شود.

این مقام مسئول می‌گوید: دو طرفه شدن بازار از هیجانات به شدت جلوگیری کرده و روند‌های صعودی و نزولی را منطقی می‌کند به طور کل این ابزار عرضه و تقاضا را بر اساس تحلیل بازیگران بازار متعادل می‌کند.

گودرزی در پاسخ به این سوال که آیا قرار داد آتی تک سهم افزایش پیدا می‌کند؟ گفت: به تدریج تعداد این قرار داد آتی سهام افزایش پیدا می‌کند نماد‌هایی که معامله گران بزرگ دارند کم کم به لیست اضافه می‌شوند امیدواریم که تا پایان امسال حداقل ۳۰ شرکت بورس تهران آتی تک سهام برای آن‌ها فعال شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید