241842

افزایش اعتماد سهامداران به تجلی

دنیای معدن: سهامداران تجلی در یک سال و نیم حضور این شرکت در فرابورس با اعتماد به آن، استقبال خوبی داشته و این پشتیبانی و حمایت باعث شده تا تجلی در سرمایه گذاری پروژه های معدنی، حضوری پر قدرت داشته باشد.

به گزارش دنیای معدن- شرکت پروژه محور تجلی را باید یکی از موفق ترین شرکت ها هلدینگ توسعه معادن و فلزات دانست. این شرکت برای اولین بار در کشور با سیستم پروژه محور وارد کار شد تا در کنار کسب سود به تکمیل پروژه های موجود در حوزه معدن و صنایع معدنی کمک کند  وتوانست در این مدت 25 معدن و محدوده اکتشافی را با ایجاد کار گروه های تخصصی معدنی به بهترین شکل مدیریت و راهبری نماید.

اما حالا پس از گذشت یک سال و نیم از پذیرش این شرکت در فرابورس، استقبال سهامداران از سهام این شرکت افزایش پیدا کرده است. به طوری که در چند ساعت اول سهام این شرکت به فروش رفت و هم اکنون شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان وجوهی که از بازار سرمایه تامین کرده بود در بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی های سرمایه گذاری کرده است.

اما دلیل اصلی ای که باعث افزایش اعتماد سهامداران به تجلی شده است چیست؟

بدون شک یکی از دلایل اصلی برای اعتماد بیشتر سهامداران به تجلی آن است که این شرکت از زیرمجموعه های مهم شرکت توسعه معادن و فلزات است. اما در ادامه راه تجلی در فعالیت های خود نشان داد که می تواند در بخش معدن با ورود به پروژه های مهم یکه تازی کند.

استراتژی سودده

یکی از دلایل موفقیت تجلی در این مسیر بررسی دقیق پروژه هایی بود که تجلی به سراغ سرمایه گذاری در آنها رفت. این مجموعه پیش از ورود به هر حوزه شرایط بازارهای داخلی و جهانی را بررسی کرده و سپس وارد اجرای پروژه ها می شود. درواقع بازده اقتصادی پروژه ها از مهمترین موضوعاتی است که تجلی برای ورود به پروژه ها آن را مد نظر دارد.

به عنوان مثال این مجموعه با بررسی بازار پیش روی طلا و عناصر نادر خاکی در این زمینه وارد شده و برای اکتشافات در حوزه عناصر نادر خاکی برنامه ویژه دارد.

ورود به حوزه اکتشافات

اما این نگاه باعث شده تا تجلی از ابتدا تا انتهای زنجیره تولید را در نظر گرفته و وارد سرمایه گذاری شود. به عنوان مثال ورود به پروژه مس جانجا و قرار گرفتن در کنار بزرگترین شرکت های معدنی نشان می دهد، تجلی از توانمندی های بسیاری برخوردار است که می تواند به اتفاقات مثبت برای سهامداران منجر شود. این ذخیره مس پس از بهره برداری با سوددهی مناسبی همراه می شود زیرا تقاضا برای فلز سرخ در بازار رو به افزایش است.

اما نکته مهم آن است که سهامداران تجلی می دانند سرمایه گذاری در بخش معدن و اعتماد به تجلی نیازمند صرف زمان است و نمی توان در کوتاه مدت انتظار سوددهی داشت. هرچند تا به امروز تجلی عملکرد مثبتی از خود به جای گذاشته است اما نگاه بلند مدت به این سرمایه گذاری از مهمترین موضوعاتی است که باید مورد توجه سهامداران قرار بگیرد. همین آگاهی و دقت می تواند ارتباط میان مجموعه تجلی و سهامداران را افزایش دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید