241226

پیش بینی بورس فردا ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ / شاخص کل در مسیر سقوط

دنیای معدن: شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ با کاهش دو هزار واحدی همراه شد.

به گزارش دنیای معدن، در پایان معاملات امروز دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ شاخص کل بورس تهران با از دست دادن ۲۳۱۹ واحد به رقم یک‌میلیون و ۵۳۷ هزار و ۸۷۰ واحد رسید. همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با کاهش ۳۹۱۶ واحد به رقم ۴۷۶ هزار و ۲۵۱ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۶۵۷ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۸.۳ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۴۵۵ هزار فقره معامله و به ارزش ۴ هزار و ۶۲۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی نسبت به روز قبل ۱۵ صدم درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هم‌وزن ۸۲ صدم درصد کاهش یافتند.

شاخص آزاد شناور بدون تغییر ماند و شاخص بازار اول بورس ۱۲ صدم درصد رشد کرد. شاخص بازار دوم بورس ناشی از معاملات بلوکی ۴۶ صدم درصد کاهش یافت.

امروز نماد‌های ملی‌مس، فولاد مبارکه، بانک ملت، پالایش نفت اصفهان و بانک تجارت به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نماد‌های هلدینگ معدنی خاورمیانه و پتروشیمی پردیس بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

پیش بینی بورس فردا سه شنبه

واکنش‌ و مخالفت‌های جدی با دستورالعمل جدید شورای رقابت برای خودروسازان کشور، از همان زمان انتشار به اوج خود رسید و امروز نیز ادامه داشته است. این واکنش‌ها که طی روز جاری با انتشار شفاف‌سازی گروه خودروسازی بهمن آغاز شد، با برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده ایران خودرو ادامه یافت و صحبت‌های انجام شده در این زمینه منجر شد تا امیدها به لغو این دستورالعمل افزایش یابد.

به صورت کلی اگر بخواهیم به پیش بینی بورس فردا بپردازیم، می‌توان انتظار داشت که بازاری متعادل و به سمت مثبت را شاهد باشیم اما همچنان به دلیل شوک وارد شده و مشخص نبودن نتیجه نهایی چالش ایجاد شده، همچنان احتیاط در معاملات فعالان بازار بالا خواهد بود که مانع از یک صعود قدرتمند می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید