240248

گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱

دنیای معدن: شاخص کل بورس یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ در نهایت با کاهش ۲۶۱۱۹ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۵۶۴ هزار و ۳۷۵ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ را بخوانید.

بورس امروز دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ در حالی کار خود را آغاز خواهد کرد که شاخص کل بورس یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ در نهایت با کاهش ۲۶۱۱۹ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۵۶۴ هزار و ۳۷۵ واحد آرام گرفت.

به گزارش دنیای معدن، بورس امروز دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱:

خبرهای مهم برای بورس امروز:

۱- درحالی که هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن امسال، حدود یک هفته قبل ۱۰۸ هزار تومان قیمت داشت، اکنون قیمت این اوراق به بیش از ۱۲۰ هزار تومان رسیده است.

۲- پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان با نماد غشان به میزان ۹ درصد

۳- گودرزی، مدیر عامل بورس تهران: به امید خدا در اولین فرصت عرضه‌های اولیه متناسب با شرایط بازار از سرگرفته خواهد شد.

۴- محصولات گروه «دنا» از سوی شرکت ایران خودرو برای عرضه در بورس کالا پذیرش شد.

۵- صبح امروز در جلسه هیات پذیرش بورس کالای ایران ۱۹هزار دستگاه از محصولات چانگان از سوی خودروسازی سایپا و ۲هزار و ۱۴۰دستگاه از محصولات کیا از سوی شرکت کوشا خودرو نگین به عنوان نخستین خودرو‌های وارداتی در بورس کالا پذیرش شدند.

۶- شرکت  صنایع پتروشیمی کرمانشاه از توقف کامل تولید به دلیل  برودت هوا و افت فشار گاز دریافتی از خطوط اصلی گاز خبر داد.

۷- طرح مالیات بر عایدی سرمایه بعد از ۲ سال معطلی در راهرو‌های مجلس و کمیسیون اقتصادی در حالی امروز (یکشنبه) به صحن علنی مجلس شورای اسلامی رسید که دولت سیزدهم بار‌ها موافق خود را نسبت به این طرح در راستای عدالت‌محوری و هوشمندسازی نظام مالیاتی اعلام کرده بود.

۸- ۵۰۲ دستگاه لاماری فردا دوشنبه با قیمت پایه ۹۸۱ میلیون تومان روی تابلوی معاملات می‌رود. مهلت ثبت سفارش لاماری امروز ساعت ۱۷ است و خودرو‌های خریداری شده ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ به خریداران تحویل داده می‌شود.

۹- مدیرعامل منطقه آزاد چابهار: اولین کشتی اقیانوس‌پیما از مبدأ چین به صورت مستقیم وارد چابهار شد و در این بندر پهلوگیری کرد. تخلیه این کشتی امروز آغاز خواهد شد. این نخستین خط کشتیرانی مستقیم چین به چابهار است.

۱۰- عملکرد ماهانه  ایران خودرو: این شرکت طی ۹ ماهه ابتدای امسال (۱۲۰۴۴۹ میلیارد تومان) فروش داشته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (۱۶۹ درصد) رشد کرده است. فروش خودرو در آذر ماه (۲۷۶۴۶ میلیاردتومان) بوده که نسبت به آذر پارسال (۳۶۵%) رشد داشته است.

صف های خرید و فروش در پیش گشایش

تعداد نماد‌های در صف خرید: ۱۱۱ نماد | ارزش صف‌های خرید: ۸۴۰ میلیارد تومان

تعداد نماد‌های در صف فروش: ۳۱ نماد | ارزش صف‌های فروش: ۳۵۰ میلیارد تومان

 

دیدگاهتان را بنویسید