238880

خبرهای مهم بورس امروز دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱

دنیای معدن: شاخص کل بورس یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ در نهایت با کاهش ۶۹۳۷ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۴۱۹ هزار و ۱۵۷ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ را بخوانید.

به گزارش دنیای معدن به نقل از نبض بورس؛ بورس امروز دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ در حالی کار خود را آغاز خواهد کرد که شاخص کل بورس یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ در نهایت با کاهش ۶۹۳۷ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۴۱۹ هزار و ۱۵۷ واحد آرام گرفت.

۱- سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر از محل سایر اندوخته‌ها را صادر کرد.

۲- زمان‌بندی جلسات معاملاتی بازار‌های اول، دوم، پایه و شرکت‌های کوچک و متوسط فرابورس ایران از روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۸/۲۵ تغییر می‌کند و به روال سابق بازمیگردد.

۳- بر اساس تازه‌ترین ارزیابی‌ها و اطلاعات پالایش شده از ابتدای فرایند ثبت نام در سامانه سجام تا پایان اولین ماه پاییز سال ۱۴۰۱ تعداد ثبت نام سهامداران در سامانه سجام با عبور از ۴۱ میلیون نفر به ۴۱ میلیون و ۷۵۹ هزار و ۷۸۰ نفر رسیده است.

۴- شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات (وسپهر، وبصادر) در نظر دارد تعداد ۶۵۰.۰۰۰ سهم معادل ۶۵ درصد سهام تحت تملک خود در شرکت خدمات نوین گردشگری سپهر جم را واگذار نماید.

۵- بورس کالای ایران فردا دوشنبه ۲۳ آبان ماه بار دیگر میزبان عرضه دیگنیتی به عنوان محصول پُرطرفدار گروه بهمن خواهد بود.

۶- قیمت پایه محصولات پلیمری و شیمیایی برای معامله در بورس کالای ایران از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی با نرخ ارز ۲۷۳۰۳۶.۵ ریالی اعلام شد.

۷- شرکت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان (وآذر) در نظر دارد تعداد ۹۱۴، ۹۹۹، ۹۹۶ سهم معادل ۳۰.۵ درصد سهام شرکت مجتمع فولاد صائب تبریز (سهامی خاص) را بصورت یکجا و با شرایط مندرج در آگهی مزایده ۱۴۰۱/۲ (نوبت دوم) واگذار نماید.

۸- افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی گکیش از محل آورده نقدی سهامداران مورد تائید حسابرس قرار گرفت.

۹- آمریکا و سه کشور اروپایی از شورای حکام خواستند، از ایران بخواهد توضیحات بیشتری درخصوص ذرات اورانیوم یافت شده در سه سایت اعلام نشده ارایه کند و این همکاری "الزامی و اضطراری" است.

۱۰- حدود ۴۰ درصد از درآمد‌های صنعت فولاد مربوط به درآمد‌های صادراتی است. طبیعتاً کاهش اختلاف نرخ ارز در سامانه نیما با بازار آزاد، منجر به افزایش درآمد‌های صادراتی شرکت‌های فولادی خواهد شد.

صف های خرید و فروش در پیش گشایش

تعداد نماد‌های در صف خرید: ۷۹ نماد | ارزش صف‌های خرید: ۴۷۷ میلیارد تومان

تعداد نماد‌های در صف فروش: ۲۸ نماد | ارزش صف‌های فروش: ۳۷۵ میلیارد تومان

 

 

دیدگاهتان را بنویسید