238609

تدام روزهای خوش بورس/ شاخص ۱۶ هزار واحد رشد کرد

دنیای معدن: شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۱۶ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش دنیای معدن ار تسنیم، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه، بیش از 7میلیارد و 501 میلیون سهم و حق تقدم به ارزشی بالغ بر 3هزار و 846میلیارد تومان در بیش از 344 هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 16 هزار و 351 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 344 هزار و 676 واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گل گهر و گسترش نفت و گاز پارسیان شد و در مقابل شرکت‌های صنعت غذایی کورش، دشت مرغاب و تامین سرمایه نوین با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 3 میلیارد و 868میلیون ورقه به ارزش 4 هزار و 251میلیارد تومان در 213هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 127 واحد رشد کرد و در ارتفاع 17 هزار و 834 واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی زاگرس و پلیمر آریا ساسول شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی مارون، بیمه سامان و گروه کارخانجات صنعتی تبرک بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

 

دیدگاهتان را بنویسید