238832

گزارش بورس امروز یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱

دنیای معدن: شاخص کل بورس شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ در نهایت با افزایش ۱۱۷۳۹ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۴۲۶ هزار و ۹۵ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ را بخوانید.

به گزارش دنیای معدن، بورس امروز یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ در حالی کار خود را آغاز خواهد کرد که شاخص کل بورس شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ در نهایت با افزایش ۱۱۷۳۹ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۴۲۶ هزار و ۹۵ واحد آرام گرفت.

خبرهای مهم برای بورس امروز:

۱- غلامرضا مصباحی مقدم، مسلم پیمانی، احسان دشتیانه، علی امامی میبدی به عنوان اعضای جدید شورای عالی بورس منصوب شدند.

۲- شرکت سرمایه‌گذاری بوعلی، با نماد وبوعلی افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان به ۶۰۰ میلیارد تومان که از محل سود انباشته انجام شده بود را نزد مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رساند.

۳- رییس سازمان بورس: در لایحه بودجه سال آینده در حوزه انرژی شرکت‌ها افزایش قیمت نداریم.

۴- مرکز آمار ایران از کاهش ۳.۴ درصدی قیمت نهاده‌های ساختمانی در تابستان ۱۴۰۱ خبر داد.

۵- رشد جهانی قیمت کامودیتی‌ها سود ۷۰ درصد از شرکت‌های بورسی را افزایش می‌دهد

۶- احمد مهدوی دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی: احتمال افزایش سقف نرخ خوراک پتروشیمی‌ها به متر مکعبی ۱۰ هزار تومان منتفی شده است و قرار شده که تعیین نرخ خوراک مبنای یک فرمول باشد.

۷- شرکت تولید مواد اولیه داروئی البرز بالک از فروش محصولات به شرکت داروسازی اکسیر به مبلغ ۶۶ میلیارد تومان خبر داد.

۸- رییس سازمان بورس اعلام کرد: در شورای عالی بورس مصوب شد تا سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر دریافت و تا پایان پاییز سود سهام عدالت به حساب مشمولان واریز شود.

۹- احتساب قیمت سوخت متانول‌ساز‌ها به قیمت سایر صنایع (١٠ درصد قیمت خوراک پتروشیمی)، فروش ارز حاصل از صادرات به قیمت آزاد و پرداخت خسارت قطعی برق و گاز شرکت‌ها توسط دولت، سه پیشنهاد ارائه شده به دولت برای رفع مشکل واحد‌های تولیدکننده متانول است.

۱۰- انتقال شرکت ایران کاوه سایپا به شرکت زامیاد (خزامیا): واگذاری و انتقال تعداد، ۲۹۹،۹۶۰ ۴۲  سهم شرکت تولیدی و صنعتی ایران کاوه سایپا (سهامی خاص) متعلق به شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنعتی نیوان ابتکار به شرکت زامیاد.

صف های خرید و فروش در پیش گشایش

تعداد نماد‌های در صف خرید: ۵۵ نماد | ارزش صف‌های خرید: ۳۹۵ میلیارد تومان

تعداد نماد‌های در صف فروش: ۲۲ نماد | ارزش صف‌های فروش: ۴۰۱ میلیارد تومان

 

دیدگاهتان را بنویسید