238253

احتمال بازگشت شاخص کل به وضعیت صعودی

دنیای معدن: شاخص کل بورس اکنون به وضعیت حمایتی اول خود نزدیک شده است و انتظار می رود که شاخص بورس در روزهای آتی روند صعودی به خود بگیرد.

به گزارش دنیای معدن, در تاریخ ۹ مهر ماه سال جاری، گزارشی از تحلیل تکنیکال ارائه کرده و در آنجا توضیح دادیم که اگر حمایت خط روند صعودی حفظ نشود، شاخص کل به زیر یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد خواهد رسید، تصویر زیر همان تحلیل نزدیک به یک ماه پیش بود:

شاخص کل حمایت خط روند صعودی را به سمت پایین شکسته و به ناحیه یک میلیون و ۲۶۷ هزار واحد رسیده است.

حال در این گزارش به احتمال‌های بازگشت شاخص کل به ناحیه مثبت اشاره خواهیم کرد؛

شاخص کل طبق تصویر بالا در اواخر دی ماه توانسته بود یک روند صعودی را آغاز کرده و کانال نزولی پرقدرت بورس به سمت بالا را بشکند که نتیجه این صعود، رشد ۵۰۰ هزار واحدی شاخص کل بورس بود، حال شاخص کل بورس در حال نزدیک شدن به خط کانال نزولی است که این بار وظیفه حمایتی پیدا کرده و می‌تواند شاخص کل را در این ناحیه حمایت کند. برای مشخص شدن وضعیت مدت زمان هفتگی را بررسی می‌کنیم:

در مدت زمان هفتگی ناحیه یک میلیون و ۲۱۱ هزار واحد قوی‌ترین ناحیه حمایتی شاخص کل بورس بوده و می‌تواند یک واکنش مثبت در آن ناحیه به سمت بالا شاهد باشیم. در صورت عدم تغییر مؤلفه‌های بنیادی بورس احتمال ریزش شاخص کل تا ناحیه یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد و صعودی شدن در آن ناحیه وجود دارد.

نکته مهم: این وضعیت می‌تواند به صورت فرسایشی با مدت زمان طولانی یا به صورت هیجانی در چند هفته اخیر انجام شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید