225254

رشد 1500 واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات 2 بازار از 4.6 هزار میلیارد تومان فراتر رفت

دنیای معدن: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با رشد 1537 واحد همراه شد.

به گزارش دنیای معدن، وضعیت امروز بورس اوراق بهادار تهران هم چنگی به دل نمی زد، به گونه ای که شاخص کل در یک روند نوسانی قرار گرفت و در پایان معاملات با افزایش 1537 واحد به رقم یک میلیون و 368 هزار و 251 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم وزن امروز با کاهش 1742 واحد به رقم 375 هزار و 153 واحد رسید.

ارزش روز بازار که ناشی از شرکت های حاضر در بورس در تعداد سهام آنها است به بیش از 5 میلیون و 468 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از 3.9 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 414 هزار معامله و به ارزش 3 هزار و 146 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی با 0.11 درصد رشد همراه شد، اما شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هموزن 0.49 درصد کاهش یافت.

شاخص آزاد شناور 0.5 درصد افت کرد، اما شاخص بازار ا ول بورس 0.5 درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس 0.19 درصد رشد کرد.

امروز نمادهای پتروشیمی پارس، سرمایه گذاری تأمین اجتماعی ، سرمایه گذاری غدیر، پتروشیمی فناوران و گسترش نفت و گاز پارسیان بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند.

و نمادهای توسعه معادن و فلزات و صنایع خلیج فارس بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند، در فرابورس ایران امروز شاخص کل با کاهش 132 واحد به رقم 19 هزار و 493 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 88 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه به 355 هزار میلیارد تومان بالغ شد. معامله گران امروز بیش از 1.5 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 227 هزار فقره معامله و به ارزش 1657 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای سرمایه گذاری میراث فرهنگی و پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته و نمادهای بیمه پاسارگاد، صنعتی مینو، پتروشیمی مارون، مجتمع جهان فولاد سیرجان و پالایش نفت شیراز بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند.

به گزارش فارس، قیمت دلار در بازار مرتب رو به نوسان است حتی در روزهای اخیر قدری کاهش یافته است و طبق دستورالعمل بانک مرکزی دلار فقط به کسانی که بلیت مسافرت خارج دارند و یا برای واردکنندگان داده می شود و این باعث برچیده شدن صف های خرید دلار در قبال کارت ملی شده است.

چشم انداز دلار می تواند چشم انداز مثبتی برای سرمایه گذاران در بورس فراهم کند، اما در هر حال سرمایه گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است و سرمایه گذاران حتما باید از افراد متخصص و امین مشورت کنند و حتی الامکان از طریق صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت وارد شوند تا از نوسان های شدید بازار در امان بمانند.

در حال حاضر حدود 58 میلیون ایرانی به قدر 70درصد جمعیت در بورس حضور دارند که عمدتا به صورت مستقیم سهام شرکت ها را خریداری کرده اند، در حالی که در کشورهای پیشرفته عامه مردم از طریق صندوق های سرمایه گذاری وارد می شوند و در مقابل هر شرکت بورسی سه صندوق وجود دارد، اما در کشور ما برعکس تعداد شرکت های حاضر در بورس سه برابر صندوق های حاضر در بازار سرمایه است.

 

دیدگاهتان را بنویسید