234152

بازار بورس امروز سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱؛ رشد هزار واحدی شاخص کل

دنیای معدن- شاخص کل بورس امروز صعودی ۱۰۷۳ واحدی داشت و به رقم یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحد رسید. این درحالی است که شاخص کل با معیار هم وزن ۹۴۱ واحد کاهش یافت و در رقم ۴۱۹ هزار و ۶۴ واحد ایستاد.

به گزارش دنیای معدن، بازار سرمایه که امروز برخلاف روز‌های گذشته سعی داشت روندی صعودی داشته باشد در میانه‌های راه دوباره از صعود بازماند و شاخص کل دوباره به سمت نزول گام برداشت.

شاخص کل بورس امروز صعودی ۱۰۷۳ واحدی داشت و به رقم یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحد رسید. این درحالی است که شاخص کل با معیار هم وزن ۹۴۱ واحد کاهش یافت و در رقم ۴۱۹ هزار و ۶۴ واحد ایستاد. امروز پس از مدت‌ها ارزش معاملات در این بازار به کمتر از ۴۰ هزار میلیارد ریال رسید و با انجام ۳۸۸ هزار معامله ارزش معاملات به ۳۵ هزار و ۱۷۳ میلیارد ریال رسید.

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی و پالایش نفت اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت تهران، پتروشیمی پردیس و معدنی و صنعتی گلگهر نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس هم ۱۵ واحد کاهش یافت و در رقم ۲۰ هزار و ۸۳۸ واحد ایستاد. در این بازار ۳۸۷ هزار معامله به ارزش ۴۳ هزار و ۶۱۳ میلیارد ریال صورت گرفت. پلیمر آریاساسول، بهمن دیزل، تجلی توسعه معادل و فلزات و توسعه سامانه نرم‌افزاری نگین نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل داروسازی دانا، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و بیمه اتکایی ایرانیان نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

 

دیدگاهتان را بنویسید