252529

در نمایشگاه ۲۰۲۴ IRAN EXPO عنوان شد :

تجهیز معادن به خطوط ریلی با جدیت دنبال می شود

دنیای معدن: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (2024 IRAN EXPO ) به عنوان بزرگ ‌ترین رویداد صادراتی کشور هم اکنون 8 اردیبهشت ماه با سخنرانی آیت الله رئیسی رئیس جمهور و با حضور عباس علی آبادی وزیر صنعت،معدن و تجارت و جمعی از مسئولان و نمایندگان کشورهای خارجی در محل نمایشگاه ‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد.

به گزارش دنیای معدن، عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه افتتاح این نمایشگاه به خبرنگار ما گفت : نمایشگاه توانمندیهای صادراتی امسال با استقبال بی سابقه مسئولان از کلیه کشورهای جهان همراه شده است و این موضوع در بخش های مختلف قطعاً دستاوردهای بسیاری برای کشور عزیزمان دارد.

وی در پاسخ به این سوال که برای تامین مواد اولیه خط تولید واحدهای فولادی در این نمایشگاههای تعاملاتی در نظر گرفته اید چنین گفت : کشورهای همسایه به لحاظ معدنی بسیار غنی هستند و با توجه به بُعد مسافت کمتر نسبت به سایر کشورها، می توانیم مواد اولیه را از کشورهایی مانند افغانستان و ... تامین کنیم که این موضوع در کاهش قیمت تمام شده فولادی ها تاثیرگذار است.

وزیر صمت اشاره داشت : تجهیز معادن به خطوط ریلی به منظور انتقال مواد اولیه به کارخانه ها نیز موثر است و این رویکرد با جدیت تمام دنبال می شود و ریل مورد نیاز آن هم در داخل کشور تامین می شود.

بیش از ۷۰ وزیر، نخست وزیر و رئیس جمهور برای حضور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران دعوت شده‌اند و در کنار برگزاری این نمایشگاه، اجلاس آفریقا و شانگهای نیز برگزار خواهد شد؛ همچنین به کمک اتاق بازرگانی نشست‌های B۲B بین تجار داخلی و خارجی برگزار می‌شود که قطعاً نتیجه این نشست‌ها منجر به عقد قراردادهای تجاری خواهد شد.

شایان ذکر است رویدادهای مهمی نظیر IRAN EXPO جدای از معرفی توانمندی‌های صادراتی کشورمان در حوزه‌های مختلف، زمینه‌های قابل‌توجهی را برای ایجاد ارتباط میان فعالان اقتصادی ایران و فعالان اقتصادی خارجی که به توانمندی‌های کشورمان نیازمند هستند، ایجاد می‌کند و عملا به مثابه یک حلقه واسطه جهت پیوند دادن تولیدکنندگان و کارآفرینان ایرانی با آن دسته از کشورها، شرکت ‌ها و افرادی عمل می‌کند که به توانمندی‌های کشورمان به شدت نیاز دارند . 

گفتنی است پیش‌بینی بازدید بیش از ۲۰۰۰ تاجر و بازرگان خارجی از ۱۱۹ کشور جهان، از این نمایشگاه که تا تاریخ 12 اردیبهشت ماه دایر است وجود دارد.

ذوب آهن اصفهان که دارای مدال صادرات(بالاترین نشان صادرات کشور) است ، برنامه های ویژه ای را برای توسعه صادرات دنبال می کند. تداوم رشد صادرات، افزایش تعداد بازارهای هدف صادراتی، افزایش صادرات محصولات فولادی به کشورهای منطقه، آفریقایی، آسیای جنوب شرقی، حفظ کیفیت برتر محصولات، برگشت بالغ بر ۱۰۰ درصد ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور، ثبت جهانی برند و لوگوی ذوب آهن اصفهان ESCO ،ZOBESCO  ، همچنین با تلاش های انجام گرفته، شرکت  ذوب آهن موفق به تمدید گواهینامه CARES به منظور صادرات میلگرد آجدار مطابق استاندارد BS4449 (2005)  به کشورهای منطقه بریتانیا و حوزه خلیج فارس، تمدید گواهینامه همولوگیشن به منظور صادرات میلگرد آجدار مطابق استاندارد DIN 488 به کشور آلمان و تمدید گواهینامه CE Marketing به منظور صادرات محصول تیرآهن مطابق استاندارد DIN 1025  و EN 10025-2 به کشورهای عضو اتحادیه اروپا گردید.

این شرکت تاکنون هفت بار در سالهای ۱۳۸۰- ۱۳۸۵- ۱۳۸۸- ۱۳۹۱- ۱۳۹۲- ۱۳۹۵-۱۳۹۷ صادرکننده نمونه ملی کشور و در سال ۱۳۹۳ نیز صادرکننده ممتاز کشور شده است.

صادرات به بیش از 25  کشور جهان با وجود تحریم های ظالمانه استکبار جهانی از جمله موفقیت های ذوب آهن اصفهان در بخش صادرات به شمار می رود.

 

دیدگاهتان را بنویسید