249627

تعیین روسا و اولویت‌‌‌های ۶ کارگروه کمیسیون معدن اتاق ایران

دنیای‌معدن : روسا و اولویت‌‌‌های کارگروه‌‌‌های ۶گانه کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران با حضور هیات‌رئیسه و اعضای این کمیسیون و نمایندگانی از دستگاه‌‌‌های مرتبط مشخص شدند.

به گزارش دنیای معدن، اولین جلسه کارگروه‌‌‌های تخصصی کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران با حضور هیات‌رئیسه و اعضای این کمیسیون، نمایندگانی از سازمان نظام مهندسی معدن، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، سازمان حفاظت محیط‌‌‌زیست، معاونت معدنی وزارت صمت، مرکز پژوهش‌‌‌های مجلس، مرکز پژوهش‌‌‌ها و مطالعات وزارت صمت، مرکز پژوهش‌‌‌های اتاق ایران، ایمیدرو، سازمان زمین‌‌‌شناسی، گروه معدن اندیشکده حکمرانی دانشگاه شریف، اندیشکده سیاستگذاری دانشگاه امیرکبیر، نمایندگان انجمن‌‌‌ها و تشکل‌های تخصصی حوزه معدن و کارشناسان و فعالان حوزه معدنی برگزار شد. 

 

تعیین اولویت‌‌‌ها و ماموریت‌‌‌های کلیدی هر کارگروه و انتخاب روسای این کارگروه‌‌‌ها در دستور کار این جلسه قرار داشت. براساس مصوبه این جلسه، مهم‌ترین رسالت کارگروه‌‌‌ها، تعریف ماموریت‌‌‌های مشخص، قابل‌‌‌اندازه‌‌‌گیری، عملیاتی و قابل اجرا و در چارچوب برنامه‌‌‌ها و اولویت‌‌‌های مصوب کمیسیون در بازه زمانی دوساله فعالیت کمیسیون خواهد بود.

بر این اساس، اولویت‌‌‌های کارگروه بازار و بورس‌کالاهای معدنی، ارائه پیشنهاد در خصوص نحوه قیمت‌گذاری پایه مواد معدنی در بورس‌کالا و نحوه ارزش‌‌‌گذاری مواد معدنی خواهد بود. همچنین مهرداد اکبریان، نایب‌‌‌رئیس کمیسیون به عنوان رئیس این کارگروه انتخاب شد.

اولویت‌‌‌های کارگروه ماشین‌‌‌آلات معدنی، تدوین گزارش بررسی وضعیت ماشین‌‌‌آلات معدنی و تدوین پیش‌‌‌نویس تقنینی پیشنهادی به دولت، خواهد بود. علی خطیبی، عضو کمیسیون معدن و صنایع معدنی به عنوان رئیس این کارگروه تعیین شد. همچنین کامران وکیل به عنوان رئیس کارگروه منابع طبیعی و محیط‌‌‌زیست این کمیسیون انتخاب شد. تدوین ضوابط جامع حفاظت محیط‌‌‌زیست در حوزه معدن و تهیه طرح جامع احیا و بازسازی مناطق و حاشیه فعالیت معدنی نیز به عنوان اولویت این کارگروه مشخص شد.

این سرمایه‌گذاری مثل طلاست- صندوق انار با 65% بازدهی یکساله

اولویت‌‌‌های کارگروه قوانین و مقررات حوزه معدن نیز پیگیری اجرای نرم‌‌‌افزار حقوق دولتی، پیگیری اجرای صحیح ماده ۴۳ قانون برنامه ششم و تهیه پیش‌‌‌نویس آیین دادرسی شورای عالی معادن، تعیین شده و مجید سروش، مشاور ارشد کمیسیون معدن و صنایع معدنی به عنوان رئیس این کارگروه انتخاب شد. افزون بر این، اولویت‌‌‌های کارگروه استراتژی بخش معدن هم تدوین سیاست ملی حوزه معدن تعریف شد و سعید عسکرزاده، دبیرکل انجمن سنگ‌آهن ایران هم به‌عنوان رئیس این کارگروه تعیین شد. همچنین کارگروه اکتشاف با حضور نمایندگان بخش‌‌‌های مختلف دولتی و خصوصی تشکیل شد، اما تعیین ماموریت‌‌‌ها و انتخاب رئیس کارگروه، به دریافت نظرات اعضا و جمع‌‌‌بندی در جلسات بعدی موکول شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید