248177

نماینده مجلس: ورود قوه قضاییه به پرونده حادثه معدن طزره دامغان حمایت از حق مسلم کارگران بود

دنیای معدن: عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ورود قوه قضاییه در حادثه معدن رزمجاه طزره دامغان حمایت از حق مسلم کارگران است.

به گزارش دنیای معدن، ۲۷ مهرماه سال جاری رئیس کل دادگستری استان سمنان از معرفی مقصر حادثه معدن رزمجاه طزره دامغان به زندان و صدور احکام بازنشستگی برای ۴ نفر از جان باختگان خبر داد.

الله وردی دهقانی در گفت وگو با میزان، با بیان اینکه استاندارها در معادن ذغال سنگ طزره دامغان رعایت نمی شود اظهار کرد: این معدن از دسته بندی نوع دوم و با درصد بالای تولید گاز متان است و متصاعدشدن بیش از حد گاز متان موجب انفجار و گاز ناشی از انفجار موجب خفگی شده بود.

نماینده مردم ورزقان در مجلس ادامه داد: مامور ایمنی که باید اولین نفر برای ورود و آخرین نفر برای خروج باشد و محیط را از حیث میزان گازهای سمی بررسی کند در حادثه حضور نداشت و اگر بود قطعا این هشدارها را قبل از وقوع حادثه به کارگران می داد.

وی ضمن اینکه علائم هشداردهنده دیگری هم می توانستند در معدن نصب کنند که به طور خودکار کارگران از خطر مطلع شوند افزود: اینها مواردی بود که در این معدن رعایت نشده بود و متاسفانه شاهد این حادثه تلخ و جان باختن تعدادی از کارگران زحمتکش بودیم.

دهقانی با بیان اینکه بهره برداران باید به رعایت استاندارهای جهانی در معادن ملزم شوند گفت: در غیر این صورت نباید اجازه کار به آنها داده شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه ورود قوه قضاییه در حادثه معدن رزمجاه طزره دامغان حمایت از حق مسلم کارگران است بیان کرد: این اقدام خوبی بود و امیدواریم که ادامه داشته باشد و برای مطالبه حقوق کارگران محکم بایستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید