247498

پیمانکاران جهت تامین مصالح از واحدهای مجوزدار در استان بوشهر اقدام کنند

دنیای معدن- رئیس اداره امور معادن صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت : کلیه پیمانکاران بخش خصوص و دولتی به منظور تامین مواد معدنی و مصالح ( خاکی و سنگی) مورد نیاز طرح‌های خود بایستی از طریق واحدهای معدنی دارای مجوز از وزارت صمت اقدام کنند.

به گزارش دنیای معدن، عبدالنبی سهولی روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی با اشاره به ماده 19 قانون معادن اظهار کرد: هر فرد حقیقی یا حقوقی بدون اخذ پروانه اکتشاف یا بهره برداری و یا اجازه برداشت، اقدام به حفاری‌های اکتشافی، استخراج، برداشت و بهره برداری مواد معدنی کند، متصرف در اموال عمومی و دولتی محسوب شده و برابر قوانین و مقررات مربوطه با آن برخورد می‌شود.

وی افزود: برابر با ماده 9 قانون معادن، بهره برداری از ذخایرمعدنی به جز موارد مربوط به وزارتخانه های نفت، نیرو و سازمان انرژی اتمی ایران مستلزم به اخذ پروانه بهره برداری از وزارت صمت است.

رئیس اداره امور معادن صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد : در این خصوص ماموران انتظامی، بر حسب درخواست وزارت صنعت، معدن و تجارت بلافاصله از اینگونه عملیات جلوگیری و متهم یا متهمان را برای صدور حکم به مراجع قضایی معرفی کنند.

سهولی اعلام کرد: این گونه اقدامات ( فعالیت برداشت مواد معدنی بدون مجوز ) از مصادیق جرم مشهود بوده و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی مکلف است طبق قوانین و مقررات مربوطه نسبت به وظایف خود عمل کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید