241561

استخراج بیش از ۲۶ میلیون تن مواد معدنی در استان بوشهر

دنیای معدن: رئیس اداره امور معادن اداره کل صمت استان بوشهر اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۲۶ میلیون تن انواع مواد معدنی از معادن این استان استخراج شده است.

به گزارش دنیای معدن، «عبدالنبی سهولی» رئیس اداره امور معادن اداره کل صمت استان بوشهر با اشاره به میزان ذخیره ۲ میلیارد و ۵۷۱ میلیون تن مواد معدنی در استان، گفت: طبق وضعیت موجود، ۲۵۴ معدن در استان بوشهر، دارای مجوز هستند که از این تعداد ۱۱ معدن آن دارای دو نوع ماده معدنی است. همچنین ۲ واحد معدنی راکد با اشتغال زایی ۱۳ نفر طی ۱۰ ماه امسال احیا شده است.

وی با اشاره به فعال بودن ۶۸ معدن با اشتغال زایی ۳۲۴ نفر در شهرستان دشتی، خاطرنشان کرد: بیش از ۴۲ میلیارد تومان در این معادن سرمایه گذاری شده و میزان ذخیره مواد معدنی این شهرستان ۸۳۲ میلیون تن است.

رئیس اداره معادن اداره کل صمت استان از فعال بودن ۵۷ معدن در دشتستان با ۴۰۰ نفر اشتغال زایی خبر داد و اضافه کرد: در این شهرستان با سرمایه گذاری بیش از ۷۴ میلیارد تومان تا کنون شش میلیون و ۸۵۶ هزار تن مواد معدنی استخراج شده است.

وی تعداد معادن تنگستان را ۲۴ معدن با اشتغال زایی ۱۲۳ نفر عنوان کرد و افزود: در این معادن بیش از ۱۳.۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و ذخیره این معادن ۸۴ میلیون تن مواد معدنی ارزیابی شده است.

سهولی با اشاره به اینکه دیگر معادن استان بوشهر در دیر، کنگان، گناوه، دیلم، جم و عسلویه قرار دارند، یادآور شد: در مجموع از ۲۵۴ معدن استان بوشهر از ابتدای امسال تاکنون ۲۶ میلیون و ۲۸۱ هزار تن مواد معدنی استخراج و میزان ذخیره این معادن ۲ میلیارد و ۵۷۱ میلیون تن ارزیابی شده است.

وی سنگ لاشه، گچ، آهک، واریزه کوهی، مارن، آلویوم و مرمریت را از مهمترین مواد معدنی استان عنوان و تصریح کرد: سنگ لاشه با ۸۴ معدن بیشترین ماده معدنی استان است و سالانه ۴ میلیون و ۴۹۹ هزار تن سنگ لاشه از آن استخراج می شود.

رئیس اداره معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان از سرمایه گذاری بیش از ۲۶۵ میلیارد تومان در معادن استان خبر داد و گفت: میزان اشتغال زایی در ۲۴۵ معدن استان یک هزار و ۴۰۰ نفر است.

 

دیدگاهتان را بنویسید