245648

دعوت کابل از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای فعالیت در حوزه معادن افغانستان

دنیای معدن-معاون اقتصادی نخست‌وزیری هیئت حاکمه افغانستان از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دعوت کرد تا در حوزه معادن افغانستان فعالیت کنند.

به گزارش دنیای معدن «ملا عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیری هیئت حاکمه افغانستان در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه ملی و بین المللی «ابوحنیفه» در کابل اظهارداشت با تأمین امنیت سراسری، زمینه خوبی برای سرمایه گذاری و استخراج معادن نسبت به هر وقت دیگر مساعد شده است.

ملا برادر در ادامه از سرمایه‌گذاران افغان و خارجی دعوت کرد تا در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند و برای جذب سرمایه خارجی تصریح کرد سرمایه‌گذاران خارجی از تمامی امتیازاتی برخوردار هستند که به سرمایه‌گذاران افغان داده می‌شود.

معاون اقتصادی نخست‌وزیری هیئت حاکمه افغانستان به کشورهای آسیای مرکزی و جنوبی نیز اطمینان داد افغانستان مسیری امن برای ترانزیت است و در این زمینه ضمن ایجاد سایر سهولت‌ها، بازسازی بزرگراه‌ها را نیز آغاز نموده، که مثال خوب آن افتتاح امور بازسازی بزرگراه سالنگ و کابل- قندهار در این اواخر است.

دومین نمایشگاه ملی و بین‌المللی «ابوحنیفه» با حمایت هیئت حاکمه افغانستان از طرف اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان با هدف بازاریابی محصولات و تولیدات افغانستان، حمایت از سرمایه‌گذاری ملی، فراهم نمودن روابط میان تاجران ملی و بین‌المللی، معرفی تولیدات و محصولات داخلی برای شهروندان راه اندازی شده است.

در این نمایشگاه  محصولات و تولیدات مختلف کشاورزی، ساختمانی، صنایع دستی، تجهیزات پزشکی، دارو و دیگر محصولات در صدها غرفه به نمایش گذاشته شده است و علاوه بر تولیدکنندگان داخلی، تولیدکنندگان ایران، ترکمنستان، ترکیه، پاکستان و شماری از کشورهای دیگر در آن حضور دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید