245018

در مراسم اختتامیه مسابقات امداد و نجات در معادن مطرح شد؛

به اذعان تیم داوری پیشرفت قابل توجهی نسبت به دوره‌های پیشین داشتیم

دنیای معدن: مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران خبر داد: شرکت صنعتی معدنی گل گهر، مجتمع معدنی سرب و روی انگوران، شرکت سنگ آهن مرکزی بافق، شرکت سنگ آهن گهر زمین و شرکت زغال‌سنگ البرز مرکزی به ترتیب مقام اول تا پنجم پنجمین دوره مسابقات علمی تخصصی امداد، نجات و کمک‌های اولیه در معادن را به دست آوردند.

به گزارش دنیای معدن، پرهام خواجه مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در حاشیه مراسم اختتامیه مسابقات امداد، نجات و کمک‌های اولیه در معادن عنوان کرد:‌ به اذعان تیم داوری نسبت به دوره‌های گذشته همه تیم‌ها ارتقای قابل توجهی در انجام عملیات‌های امدادی داشتند.

خواجه پور گفت: اگرچه پنج تیم به عنوان تیم‌های برنده اعلام شدند اما به اذعان تیم داوری نسبت به دوره‌های گذشته همه تیم‌های شرکت کننده از واحدهای تابعه ایمپاسکو ارتقای قابل توجهی در انجام عملیات‌های امدادی داشتند.

وی افزود: پس از پایان مسابقات جلسه‌ای برگزار کردیم و داوران نقاط ضعف تیم‌ها را به آنها اعلام کردند تا در دوره‌های بعدی این نقاط ضعف تقویت شود.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست ایمپاسکو تاکید کرد: برای دوره‌های بعدی تلاش داریم سیستم مسابقات را درست مثل همین دوره به سمت امداد و نجات پیش ببریم و این موضوع با توجه به اینکه معادن در نقاط مختلف کشور و بعضا در نقاط حادثه خیز قرار دارند و با توجه به فاصله‌ای که اصولا معادن با مراکز شهری دارند انجام اقدامات امداد و نجات از سوی واحدهای HSE امری لازم و ضروری است.

هدف مدیریت صحیح بحران، در شرایط بحرانی است

سعیده قدیمی سرپرست ایمنی، بهداشت و محیط زیست مجتمع معدنی انگوران نیز در حاشیه مراسم اختتامیه عنوان کرد:‌ این مسابقات با حضور ۲۶ تیم در استان زنجان برگزار شد و تلاش ما بر این بود که از یک تیم تخصصی به عنوان مشاور استفاده کنیم که توان و تجربه این کار را دارند.

وی با بیان اینکه داورهای حاضر در این دوره از مسابقات داورهای تخصصی ملی و بین‌المللی هستند، افزود: آیتم‌های این دوره از مسابقات هم به صورت علمی به معنای آموزشی بود که به صورت دوره‌های آموزشی برگزار شد و هم به صورت تخصصی، میدانی و عملیاتی بوده است.

قدیمی تاکید کرد: تلفیق این دو حوزه کمک می‌کند تا تیم‌های ما هم به لحاظ سطح دانش پیشرفت کنند و هم از نظر سرعت و عملکرد صحیح توانمندتر از پیش شوند.

وی ادامه داد:‌ در مجموع هدف این است که در شرایط بحرانی مدیریت بحران صحیحی داشته باشیم و بتوانیم نجات جان افراد را در کمترین زمان ممکن عملی کنیم.

سرپرست ایمنی، بهداشت و محیط زیست مجتمع معدنی سرب و روی انگوران توضیح داد:‌با توجه به فرم‌های نظرسنجی و نظرات تیم داوران سطح این دوره مسابقات بسیار بالاتر از سطح دوره‌های قبلی بوده و تمام تلاش ما این بوده است که سطح کارآیی کارکنان ایمنی و بهداشت را در همه مجتمع‌ها افزایش دهیم.

گفتنی است پنجمین دوره مسابقات علمی – تخصصی امداد، نجات و کمک‌های اولیه در معادن که از روز شنبه سوم تیر ماه در استان زنجان و به همت مجتمع معدنی سرب و روی انگوران آغاز شده بود، امروز دوشنبه پنجم تیر ماه به پایان رسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید