244582

۴۲۰۰ میلیارد ریال پروژه مطالعات معدنی در آذربایجان غربی اجرا می شود

دنیای معدن: استاندار آذربایجان غربی گفت: تاکنون مطالعات سیستماتیک در شناسایی پهنه های معدنی استان نشده اما با حمایت دولت سیزدهم، چهار هزار و 200 میلیارد ریال در بزرگترین پروژه مطالعات معدنی در پهنه های جنوبی آذربایجان غربی سرمایه گذاری شده است.

به گزارش دنیای معدن، محمدصادق معتمدیان با اشاره به اینکه تکاب از شهرهای ثروتمند و برخوردار از مواهب و نعمت های الهی بوده اما در بخش های مختلف محرومیت دارد، افزود: تاکنون مطالعات سیستماتیک در شناسایی پهنه های معدنی استان نشده اما با حمایت دولت سیزدهم، چهار هزار و 200 میلیارد ریال در بزرگترین پروژه مطالعات معدنی در پهنه های جنوبی آذربایجان غربی سرمایه گذاری شده که موجب تحول جدی در شناسایی مواد معدنی جدید در منطقه می شود.

وی همچنین گفت: 51 ماده معدنی کانی و غیرکانی در آذربایجان غربی شناسایی شده و تکاب با تولید 38 درصد شمش طلای کشور، یکی از قطب های معدنی منطقه به شمار می رود.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه مردم باید از منافع سرمایه گذاری های معدنی بهره مند شوند، افزود: یکی از سیاست های جدید استان در دولت سیزدهم این است که خسارت های زیست محیطی بهره برداری از معادن کاش یافته و منافع آن به مردم برسد.

معتمدیان یادآور شد: فعالیت های معدنی مطالبه به حقی برای مردم ایجاد کرده و تخریب هایی که توسط معادن ایجاد می شود باید در قالب عمل به مسئولیت های اجتماعی اصلاح شود.

وی گفت: اکنون طلای تولید شده به صورت خام از استان خارج می شود و به جز ایجاد اشتغال، در بخش فرآوری و صنایع پایین دستی صنعت طلا اقدامی نشده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید