244575

ممنوعیت کار کودکان افغان در معادن افغانستان

دنیای معدن: وزارت معادن حکومت افغانستان اعلام کرد از این پس به کودکان اجازه کار در معادن داده نخواهد شد.

به گزارش دنیای معدن، وزارت معادن حکومت افغانستان در اطلاعیه‌ای اظهار داشت از این پس به کودکان اجازه کار در معادن داده نخواهد شد.

«شهاب الدین دلاور» وزیر معادن حکومت افغانستان نیز در سفرش به ولایت «بغلان» در شمال این کشور تاکید کرد در صورت مشاهده کودکان در حال کار در معادن، استخراج معادن متوقف و متخلفان مجازات خواهند شد.

آمار دقیقی از تعداد کودکان در حال حاضر در معادن افغانستان وجود ندارد، اما بررسی اخیر سازمان بین‌المللی «نجات کودکان» نشان می دهد که حدود نیمی از خانواده های افغان با فرزندان خود کار می‌کنند.

«محمد معروف قادری» رئیس اتحادیه ملی کارگران افغانستان به دویچه وله گفته است بر اساس اعداد و ارقام در سال 2022 حدود یک دهم از شش میلیون کودک افغان به کار مشغول بوده‌اند.

وی افزود فقر در حال افزایش است، در عین حال راهکاری برای بازگرداندن کودکان از سر کار وجود ندارد و در کنار آن حمایت‌های بین المللی نیز ضعیف است بنابراین اجرای چنین تصمیمی غیرممکن است.

معروف اظهار داشت در حکومت سابق افغانستان طرحی برای بیش از 12 سال تنظیم و تصویب شده بود که بر اساس آن، در مدت 10 سال ممنوعیت کار کودکان قرار بود از بین برود.

 

دیدگاهتان را بنویسید