244167

استاندار خراسان رضوی بر مشخص شدن پهنه کامل معادن استان تاکید کرد

دنیای معدن- استاندار خراسان رضوی گفت: یکی از موضوعات مهم امسال که به نام رشد تولید نام گذاری شده است معادن هستند که باید در مدت زمان مشخص کشف و سپس برای استخراجشان برنامه ریزی شود.

به گزارش دنیای معدن، یعقوبعلی نظری روز شنبه در شورای معادن خراسان رضوی افزود: باید از ظرفیت معادن برای برنامه ریزی بهتر در توسعه استان عدد و رقم و شناخت لازم و کافی داشته باشیم.

وی با بیان این که سیاست ما بودجه محور نیست بلکه ضرورت محور است افزود: مسوولان دستگاههای اجرایی به خصوص در شهرستانها نباید با طرح مسایلی که خلاف قانون است مطالبات نادرست ایجاد کنند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به باطله های معدنی در خواف گفت: باطله ها نباید بلاتکلیف بمانند و باید هر چه زودتر کار کارشناسی آنها انجام و تعیین تکلیف شوند.

نظری با اشاره به خسارات احتمالی برخی از معادن به محیط زیست هم افزود: همه دستگاههای مرتبط باید کارکرد معادن را در بازه های زمانی مشخص رصد و خسارات ناشی از آنها را جمع بندی کنند و دبیرخانه شورای معادن هم باید گویا، فعال و پیشتازانه عمل کند و عقب ماندگی و غفلت در این رابطه قابل گذشت نیست.

پسماند یا باطله معدنی به مواد باقی مانده در فرایند جداسازی بخش های ارزشمند از بخش های غیر ارزشمند یک سنگ معدن گفته می شود.

خراسان رضوی استانی معدن خیز است و معادن جزء مزیت های اصلی سرمایه گذاری در این منطقه به شمار می رود.

در این استان سنگ آهن با ۵۹ معدن، آهک و آلومینیوم آهکی با ۴۴ معدن، سنگ تزیینی و نما با ۲۴۳ معدن، کرومیت با ۷۱ معدن، مس با ۵۲ معدن، گچ با ۵۱ معدن، طلا با هشت معدن، منگنز با ۳۶ معدن و سیلیس با ۲۷ معدن وجود دارد که ذخیره قطعی برخی از آنها به بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن می رسد.

 

دیدگاهتان را بنویسید