243508

جلو گسترش معادن شن یک منطقه کرمان گرفته شد

دنیای معدن - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان با تایید آسیب منابع آبی شهر کرمان از توسعه معادن شن و ماسه در منطقه گلومک گفت: گسترش این معادن در این محل ممنوع و از این اقدام جلوگیری شده است.

به گزارش دنیای معدن، علی رشیدی نژاد روز دوشنبه در گفت و گویی افزود: براساس توافق بین دستگاهی و صورتجلسه دفتر فنی وقت استانداری کرمان و نظر به تخریب وسیع عرصه های طبیعی توسط معادن شن و ماسه مقرر شد مجوز احداث معادن شن و ماسه جدید در داخل محدوده های آب شرب داده نشود.

وی اظهار داشت: فهرست معادن مجاز در شهرستان‌های استان کرمان اعلام و به تمامی دستگاه‌های این استان ابلاغ شده، از جمله این مناطق محدوده گلومک است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان تصریح کرد: با توجه به وقوع مخازن و تصفیه‌خانه آب کرمان در فاصله نزدیک به منطقه گلومک و همچنین ظرفیت آبدهی مناسب این مکان برای تامین آب شرب، چنانچه صدور مجوز ادامه پیدا می‌کرد، عملا جایی برای حفر چاه‌های آب شرب باقی نمی‌ماند.

وی ادامه داد: معادنی که در این مناطق بر اساس تصمیم کارگروه حفاظت آب شرب مجوز داده شده و اکنون مشغول فعالیت هستند نیز موظف به رعایت کامل الزامات زیست محیطی و سایر مقررات مربوطه شدند.

منطقه گلومک محل استقرار معادن شن و ماسه در نزدیکی شهر جوپار شهرستان کرمان واقع شده است. شهر جوپار با مرکز استان کرمان ۵۰ کیلومتر فاصله دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید