243228

ارائه توانمندی دانش بنیان ها در عرصه اکتشافات معدنی

دنیای معدن: مرکز نوآوری ایمینو با هدف ترویج نوآوری در اکتشافات معدنی، زمینه را برای ارائه توانمندی و دستاورد های فناورانه ۱۱ شرکت دانش بنیان در پیش رویداد همرسانی «دایان ۶» فراهم کرد.

به گزارش دنیای معدن، «ایمینو» یکی از مراکز نوآوری است که با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و با نقش آفرینی فعالان زیست بوم نوآوری های معدن، زمینه را برای رسوخ فناوری ها به این حوزه فراهم می کند. این مرکز نوآوری در راستای همرسانی نوآوری شرکت های دانش بنیان به حوزه معدنی سلسله رویداد های دایان را به طور مستمر برگزار می کند تا راه برای توسعه محصولات دانش بنیان و خدمات فناورانه در بخش های گوناگون معدنی هموار شود.

ششمین رویداد دایان، به محوریت اکتشاف اختصاص دارد و بر همین اساس، در نشست پیش رویداد ششمین دایان ویژه «اکتشاف و استخراج» محصولات و خدمات ۱۱ شرکت دانش بنیان فعال در این عرصه معرفی شد.

شرکت های دانش بنیانی که توانمندی خود را در این نشست عرضه کردند در زمینه ساخت ماشین حفاری رودهدر، لودر های معادن زیرزمینی، ابداع آرایه جدید CRSP در زمینه اکتشاف، ارائه کلیه خدمات ژئوفیزیک اکتشافی و مهندسی تا عمق ۳۰ کیلومتر با استفاده از روش های نوین، پهپاد بال ثابت عمود پرواز (VTOL)، عملیات ژئوتکنیک و خدمات زمین شناسی، ساخت تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته (ابزار دقیق و ژئومکانیک)، ساخت دستگاه انفجار پلاسمایی برای استخراج معادن، طراحی و تولید ماشین آلات حفاری معدنی، ابزار های رشته حفاری و ... فعالیت دارند.

«ایمینو» با برگزاری جلسات و غربالگری شرکت های دانش بنیان درصدد بوده شرکت هایی که سطح بالاتری در ارائه، نوع محصول، خدمت و راهکار دارند برای ورود به مرحله نهایی ارائه در رویداد دایان ۶ انتخاب شوند. پس از اعلام نتیجه داوری و ارزیابی از سوی واحد نوآوری و شتابدهی ایمینو شرکت های برتر انتخاب و آماده ارائه توانمندی در ششمین رویداد دایان خواهند شد.

رویداد همرسانی «دایان» سلسله رویداد هایی است که با محوریت توسعه بازار و تجاری سازی محصولات و خدمات شرکت های دانش بنیان زنجیره معدن و صنایع وابسته از سوی طرح زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی (ایمینو) با حضور سیاستگذاران دولتی و بخش خصوصی این عرصه برگزار می شود که

«ایمینو» همواره تلاش کرده با دیگر طرح های زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی هماری نزدیکی داشته باشد و با ایجاد پایگاه داده اطلاعاتی شرکت های دانش بنیان بخش معدن و صنایع معدنی خدمات تسهیلگری به هسته های فناور ارائه کند. این مرکز همچنین با برگزاری دوره های شتابدهی و پساشتابدهی مخصوص شرکت های دانش بنیان کوچک مقیاس، برگزاری ۴ تور فناورانه، برگزاری ۵ رویداد نونمایی محصولات و خدمات دانش بنیان با عنوان «دایان» در زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی نقش آفرینی کرده است.

به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری؛ با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، توسط مرکز نوآوری ایمینو و با حضور سیاستگذاران و فعالان عرصه نوآوری ها و فناوری های معدنی، ششمین رویداد دایان ۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری ششمین دایان ویژه «اکتشاف و استخراج» برگزار می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید