236230

یک هزار و ۷۸۶ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در استان مرکزی وصول شد

دنیای معدن - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: یک هزار و ۷۸۶ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در امسال در این استان وصول شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش دنیای معدن،«علی جودکی» روز دوشنبه، افزود: هفت پروانه بهره برداری با ذخیره قطعی سه هزار و ۵۴۹ تن و ۲۲۹ هزار تن ظرفیت استخراج امسال در استان مرکزی صادر شد.

وی ادامه داد: ۹۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری در چهار ماه نخست سال جاری از سوی بخش خصوصی در معادن استان مرکزی صورت گرفته که در این فرآیند ۴۳ فرصت اشتغال جدید ایجاد شده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: بهره گیری هر چه بیشتر از ظرفیت معادن همراه با نظارت این اداره کل در دستور کار قرار دارد.

جودکی بیان کرد: ۳۶ نوع ماده معدنی از ذخایر قطعی استان در حال استخراج است که بیشترین آن مربوط به معادن تراورتن با ۱۰۰ فقره و سنگ لاشه ۹۸ فقره است و اغلب این معادن در شهرستان های محلات، ساوه و زرندیه مستقر هستند.

۶۱۶ معدن دارای پروانه بهره برداری با ظرفیت استخراج ۲۷ میلیون تن و ذخیره قطعی یک هزار و ۳۵۱ میلیون تن با میزان سرمایه گذاری هفت هزار و ۹۳۶ میلیارد ریال در استان مرکزی فعال است.

 

دیدگاهتان را بنویسید