242199

بهره گیری از ظرفیت های ملی برای جبران کم کاری های گذشته در بخش معدن قم

دنیای معدن-استاندار قم گفت: باید بر مبنای قانون از حداکثر ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم و برای جبران کم کاری های گذشته در بخش معدن این آمادگی وجود دارد که تمام ظرفیت های استان پای کار آمده و پیگیری های لازم را در سطح ملی انجام دهد.

به گزارش دنیای معدن، سید محمدتقی شاهچراغی صبح امروز در حاشیه جلسه شورای معادن استان قم که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به توانمندی بخش خصوصی در اکتشافات صحیح و درست است گفت: باید بر مبنای قانون از حداکثر ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم و برای جبران کم کاری های گذشته این آمادگی وجود دارد که تمام ظرفیت های استان پای کار آمده و پیگیری های لازم را در سطح ملی انجام دهد.

استاندار قم با بیان اینکه باید برنامه ریزی لازم برای تقویت وضعیت معدنی استان انجام شود، عنوان کرد: برنامه ریزی ها باید به گونه ای باشد تا شرایط و بستر مناسب برای بهره برداری و اکتشافات بخش خصوصی آماده باشد.

وی با اشاره به اینکه ورود شرکت های معدنی به حوزه دریاچه نمک یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به قم است، خاطرنشان کرد: برای تحقق این موضوع باید تلاش شود هر چه سریع تر سرمایه گذار مناسب جذب شود.

شاهچراغی با تاکید بر ضرورت حفاظت از محیط زیست در توسعه بهره برداری از معادن استان افزود: برای رفع مشکل حوض سلطان و دریاچه نمک آمادگی لازم برای تامین پساب وجود دارد تا دغدغه های محیط زیستی رفع شود.

وی با بیان اینکه تاکنون منفعتی از دریاچه نمک نصیب مردم قم نشده است، یادآور شد: باید هر چه سریع تر با برنامه ریزی مناسب موضوع جذب سرمایه گذار با رقم مناسب در دریاچه نمک دنبال شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید