241985

مدیر اقتصادی شرکت تهیه وتولید معادن ایران

اعلام آمادگی بخش دولتی در اکتشاف و بهره برداری پهنه های معدنی پایتخت بنتونیت ایران

دنیای معدن: مدیر اقتصادی شرکت تهیه وتولید معادن ایران از اعلام آمادگی بخش دولتی در اکتشاف و بهره برداری پهنه های معدنی پایتخت بنتونیت ایران خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، میرزایی در جلسه سرمایه گذاری و بررسی ظرفیت های معدنی شهرستان سرایاناز اعلام آمادگی بخش دولتی در اکتشاف وبهره برداری پهنه های معدنی شهرستان سرایان در خصوص پیگیری حضور شرکت های دانش بنیان وانجام کار های پژوهشی در حوزه بنتونیت قول مساعد داد.

شهرستان سرایان پایتخت بنتونیت ایران از لحاظ کمیت وکیفیت شناخته می شود و سالیانه ۷۹۹ هزار تن بنتونیت از معادن بنتونیت این شهرستان استخراج می شود.

معادن بنتونیت برای حدود ۳۰۰ نفر در شهرستان سرایان شغل ایجاد کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی نیز با تاکید بر لزوم کمک های بخش دولتی از جمله ایمیدرو در حوزه بنتونیت شهرستان سرایان بر ورود واحد های دانش بنیان در پژوهش وفراوری، رفع دغدغه های ناشی از ضعف زیر ساخت ها، تامین ماشین آلات وتوجه به مسئولیت های اجتماعی معادن بنتونیت تاکید کرد.

اشرفی با اشاره به اینکه باید درشهرستان سرایان یک کنسرسیوم از فعالان حوزه بنتونیت ومعدن داران شکل بگیرد افزود: در شرایط فعلی برداشت سنتی وفروش خام این ماده معدنی با ارزش به نفع شهرستان نیست وباید خانه بنتونیت ایران تاسیس ومطالبات به حق فعالان این حوزه به صورت منسجم پیگیری شود.

وی برتکمیل حلقه های ارزش افزوده وزنجیره تولید بنتونیت تاکید کرد.

فرماندار سرایان نیز در این جلسه گفت: در حوزه بنتونیت استان های دیگری هم فعالیت دارند، ولی پایتخت بنتونیت ایران به دلیل درصد جذب بالا؛ شهرستان سرایان است.

رضوی افزود: امکانات و تجهیزات خوبی در دانشکده کشاورزی سرایان وجود دارد که می توان با ارائه طرح های جدید؛ بخش آزمایشگاه و شیمی را بویژه در زمینه بنتونیت فعال کرد تا علاوه بر راه اندازی این دانشکده، بحث اقتصادی شهرستان را رونق داد.

بنتونیت پس از فرآوری به صورد پودر در می آید و بستگی به نوع ترکیب آن بیشتر برای کارخانجات گندوله سازی فولاد، حفاری های چاه های نفت، تولید موادشوینده، داروسازی، صنایع کاشی و ریخته گری کابرد دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید