241972

رئیس هیات عامل ایمیدرو خبر داد:

طرح توانمندسازی فارغ التحصیلان بخش معدن و صنایع معدنی در آستانه اجرا

دنیای معدن-رئیس هیات عامل ایمیدرو خبر داد: طرح توانمند سازی فارغ التحصیلان جوان (طرح فاجد) در بخش معدن و صنایع معدنی، در آستانه اجرایی شدن است.

به گزارش دنیای معدن از ایمیدرو، وجیه ا... جعفری با بیان این مطلب گفت: ایمیدرو به عنوان متولی و تسهیل‌گر توسعه زنجیره بخش معدن و صنایع معدنی، با همکاری سازمان نظام مهندسی معدن ایران، در نظــر دارد با هدف توانمنـد سـازی این بخـش و تامین نیروی انسانی متخصص و مجرب مورد نیاز، اقدام به اجرای طرح فاجد کند.

 

وی افرود: این طرح، با برگزاری دوره های کارورزی و درنتیجه، کارآمدترکردن تحصیلات دانشگاهی، بستر ایجاد فرصت های شغلی فراگیر بـرای فـارغ التحصـیلان جـوان دانشــگاه ها و مؤسسـات آموزش عـالی را فراهم می کند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه در مرحله نخست این طرح، 200 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی حائز شرایط مورد پذیرش قرار می گیرند، تصریح کرد: دارندگان مدرک مقطع کارشناسی و بالاتر در رشته های زمین شناسی (همه گرایش ها) و مهندسی معدن (همه گرایش ها)، در این طرح آموزش خواهند دید.

وی ادامه داد: فارغ التحصیلان کارشناسی در رشته های مهندسی صنایع، مهندسی شیمی، شیمی، مهندسی متالورژی، مهندسی مکانیک، مهندسی برق و انرژی، مهندسی عمران و ژئوفیزیک (همه گرایش ها به جز زلزله) و بهداشت حرفه ایی و ایمنی، از دیگر پذیرفته شدگان خواهند بود.

 

 

پرداخت 50 درصد هزینه های فارغ التحصیلان، توسط ایمیدرو

قاسم حسن‌زاده، مجری طرح توانمندسازی فارغ التحصیلان جوان درباره جزئیات این طرح اذعان کرد: دوره‌دیدگان طرح یاد شده، تحت عنوان کارورز به واحدهای پذیرنده مرتبط با بخش معدن و صنایع معدنی، معرفی و به مدت 11 ماه مشغول به کار خواهند شد تا از نزدیک با محیط کار و شرایط حاکم بر آن آشنا شوند.

وی افزود: در طرح فاجد، کمک هزینه پرداختی، برای کارورز براساس حداقل دستمزد مورد تایید وزارت کار در نظر گرفته شده است که 50 درصد آن توسط بنگاه های پذیرنده و 50 درصد دیگر توسط ایمیدرو (از محل ماده 17 اساسنامه) تامین اعتبار خواهد شد.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود پس از پایان دوره مذکـور، بیشتر این کارورزان در بنگاه های پذیـرنده مشغـول به کار شوند.

مجری طرح توانمند سازی فارغ التحصیلان جوان خاطرنشان کرد: علاقه مندان برای شرکت و ثبت نام در طرح مذکور، می توانند به آدرس سامانه ساتنم (لینک زیر) مراجعه کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید