241819

معاون مالی و اقتصادی شرکت سرمایه‌گذاری معادن و فلزات؛

افزایش سرمایه «ومعادن» به ثبت رسید

دنیای معدن: دکتر کیارش مهرانی، معاون مالی و اقتصادی شرکت سرمایه‌گذاری معادن و فلزات در خصوص عدم رشد سهم به دلیل فشار فروش حقوقی‌ها گفت: در رابطه با سهم« و‌معادن»حقوقی جلوی رشد سهم را نگرفته است، چون سهامداران عمده ما هیچکدام فروشنده نبوده‌اند.

به گزارش دنیای معدن، وی افزود: سهامداران عمده ما فولاد مبارکه، صدر تامین، صندوق عشایر و زیر مجموعه‌های شان که بالای ۸۵ تا ۹۰ درصد سهام را دارند، اهیچ‌کدام فروشنده نبوده‌اند و افت قیمت به دلیل شرایط بازار انجام می‌شود.

افزایش سرمایه در پرتفوی سهامداران «ومعادن»طی همین دو هفته

وی در خصوص زمان ثبت افزایش سرمایه شرکت گفت: کارهای ثبت آن انجام شده است، روزنامه هم انشاالله تا پایان هفته می‌آید و تا هفته دیگر در پرتفوی سرمایه‌گذاران می‌نشیند.

صادرات با نرخ ارز جاری

دکتر مهرانی یا اشاره به صادرات این شرکت گفت: شرکت‌ها در بورس کالا عمدتا با قیمت‌های جاری ارز فروش‌های‌شان را انجام می‌دهند، هم فولاد مبارکه و هم مس بر اساس قیمت‌های جاری ارز و براساس مکانیزم عرضه و تقاضا در بورس کالا معامله انجام می‌دهند.

معاون مالی و اقتصادی شرکت سرمایه‌گذاری معادن و فلزات افزود: بانک مرکزی بازار جدیدی برای حواله ایجاد کرده که ساز و کار آن با نیما متفاوت است که چند نرخی شدن ارز را با مدل دیگری خواهیم دید.

وی در خصوص افزایش قیمت محصولات فلزی گفت: از لحاظ ، قیمت‌گذاری قیمت فولاد و مس و آلومینیوم و …به دلیل اینکه تقریبا با قیمت‌های آزادانه‌تر قیمت می‌خورد، رشد کرده است. شمش از ۱۲ هزار تومان به ۱۷ تا ۱۸ هزار تومان رسیده است، ورق هم ۲۷ و ۲۸ هزار تومان شده است که رشد خیلی خوبی داشته است.

دکتر مهرانی گفت: در خصوص گندله و کنسانتره نرخ‌ها به دلیل اینکه درصدی از نرخ فولاد خوزستان هستند، رشد کرده است.قیمت‌های جهانی هم کاهشی نبوده است و نگرانی‌هایی که ۶-۷ ماه پیش از کاهش قیمت سنگ آهن و فولاد بود، برطرف شده است، ما اعتقاد داریم سال آینده کاهش قیمت جدی نداریم و حتی در قیمت سنگ آهن رشد خواهیم داشت.

 

منبع: بورس۲۴

 

دیدگاهتان را بنویسید