241078

مدیر مجتمع فسفات اسفوردی خبر داد: افزایش تولید کنسانتره فسفات در ۹ ماهه ۱۴۰۱

دنیای معدن: مدیر مجتمع فسفات اسفوردی بافق از افزایش تولید کنسانتره فسفات در بازه زمانی ۹ ماهه از ابتدای فروردین تا پایان آذر ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش دنیای معدن از روابط عمومی ایمپاسکو، حمید رحیمی مدیر مجتمع فسفات اسفوردی بافق در این باره عنوان کرد: مجتمع در طول ۹ ماهه از ابتدای فروردین تا پایان آذر ماه موفق به تولید ۴۰ هزار و ۱۸۲ تن کنسانتره آهن شده است.

وی افزود: تولید فسفات مجتمع در ۹ ماهه سال جاری به ۵۰ هزار و ۷۹۴ تن رسید که در مقایسه با ۴۴ هزار و ۹۴۰ تن ۹ ماهه ۱۴۰۰ بیانگر رشد ۱۳ درصدی است.

رحیمی همچنین خبر داد: در مدت ۹ ماهه سال جاری موفق به فروش بیش از ۴هزار و ۳۰۰ تن فسفات شدیم این در حالی است که در سال گذشته فروش فسفات نداشتیم.

وی همچنین عنوان کرد: یکی از طرح‌های توسعه‌ای مجتمع فسفات پس از واگذاری احداث کارخانه تولید کود سوپر فسفات تریپل با ظرفیت تولید سالانه ۲۰ هزار تن و دی کلسیم فسفات با ظرفیت سالانه ۶ هزار تن است و در سال جاری فاز تولید کود سوپر فسفات تریپل به پایان رسید و مراحل تست‌های مربوط به تولید کود در حال انجام است و در حال حاضر تولید اسید فسفریک۳۵ درصدی در این فاز کارخانه اجرایی شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید