240781

معاون وزیر صمت: پایان معوقات حقوق دولتی معادن تا پایان سال

دنیای معدن- معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت اعلام کرد: با هوشمند شدن سامانه محاسبه حقوق دولتی معادن، امسال پرونده معوقات آن بسته می‌شود. به گزارش انجمن مس ایران، رضا محتشمی‌پور ضمن بیان مطلب فوق افزود: بر اساس ماده ۱۴ قانون معادن، همه معادن باید مبلغی را به‌عنوان حقوق دولتی به خزانه پرداخت کنند.

به گزارش دنیای معدن، وی با بیان جزئیات محاسبه حقوق دولتی برای هر معدن عنوان کرد: در یک ‌ماه گذشته این مساله، موضوع جاری شورای‌عالی معادن بوده و درحال پیگیری است و کارگروه کارشناسی روی نتایج مطالعات تشکیل شده و در حال اقدام است. معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت اضافه کرد: یکی از خروجی‌های آن، تفاوت بین حقوق دولتی میان معادن کوچک‌تر و بزرگ‌تر است، زیرا در معادن کوچک‌تر، هزینه سربار بالاتری وجود داشته که بر میزان حقوق دولتی دریافتی موثر است و باید صرفه اقتصادی لازم در معدن ایجاد شود.

محتشمی‌پور با بیان اینکه حقوق دولتی معادن کوچک و بزرگ قرار است جداگانه محاسبه شود، تاکید کرد: پیش از این نحوه محاسبه حقوق دولتی معادن کوچک و بزرگ در کشور به‌صورت کاملا یکسان انجام می‌شد که هم‌اکنون این روند برای عادلانه‌تر شدن میزان پرداختی‌ها، اصلاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۳ هزار میلیارد تومان از محاسبه حقوق دولتی در سطح کشور دریافت شده است، یادآور شد: حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان هم معوقاتی بوده که می‌بایست در سال‌های گذشته پرداخت می‌شد و با پیگیری‌های انجام‌شده در پرونده‌های مختلف، بخش اعظمی از آن تسویه شده است.

معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲، کمترین میزان معوقات را خواهیم داشت و برآورد ما این است که تقریبا امسال پرونده معوقات در بحث حقوق دولتی، بسته خواهد شد، گفت: با هوشمند شدن سامانه محاسبه حقوق دولتی معادن، امسال پرونده معوقات آن بسته می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید