239531

هدف گذاری جدید سعودی‌ها؛ عربستان تبدیل به یک رهبر معدنی می‌شود؟

دنیای معدن: هدف عربستان سعودی تبدیل شدن به یک رهبر جهانی در بازار مواد معدنی و فلزات با تغییر به سمت انرژی‌های پاک است. دولت عربستان تخمین می‌زند که بیش از ۱.۳ تریلیون دلار ذخایر معدنی دست نخورده از جمله مس، روی، فسفات، اورانیوم و طلا در اختیار دارد.

به گزارش دنیای معدن به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، معاون وزیر صنعت و منابع معدنی کشور عربستان در جمع نمایندگان بین‌المللی و سرمایه‌گذاران معدنی جهان که در «کنفرانس معادن و پول» لندن حضور یافته بودند، به پیشرفت‌هایی که این کشور تاکنون در معادن و صنایع معدنی داشته است، اشاره کرد.

این کشور پادشاهی با در اختیار داشتن ۱۷ درصد از ذخایر اثبات شده نفت جهان، به دنبال کشف آن چیزی است که منطقه را ابرمنطقه وسیع، جدید و تا حد زیادی دست نخورده مواد معدنی می نامد که از آفریقا تا آسیای مرکزی امتداد دارد.

معاون وزیر صنعت و منابع معدنی عربستان در سخنرانی خود عنوان کرد: کربن زدایی بدون مواد معدنی و فلزات امکان پذیر نیست ما باید اکتشافات و به تبع آن تولید را افزایش دهیم.

به گفته وی عربستان در موقعیت مناسبی برای افزایش مقیاس استخراج و ایجاد زنجیره‌های ارزش یکپارچه قرار دارد. دولت این کشور و سیاست‌های مالی از دید این معاون وزیر باثبات است و افزون بر آن تجربه هم کارآمدی را افزایش خواهد داد. او با اشاره به هزینه‌های پایین انرژی در کشور خود، همچنین به زیرساخت‌های بسیار خوبی که در اختیار آنهاست اشاره کرد.

معاون وزیر صنعت و منابع معدنی عربستان سعودی همچنین خبر داد:‌ پنج سایت اکتشافی جدید در این کشور در انتظار صدور مجوز هستند و پادشاهی سعودی جزییات ۱۰ فرصت مازاد را در سال آینده (۲۰۲۳ میلادی) منتشر خواهد کرد.

دولت عربستان سعودی اخیرا با معدنچیان استرالیایی در مورد حمایت از طرح معدن‌کاری ۱۷۰ میلیارد دلاری خود تماس‌هایی داشته است. این کشور پادشاهی در حال حاضر یکی از رهبران جهان از نظر تولید کود فسفات با شرکت دولتی «معادن» شده است.

گفتنی است «معادن» سال گذشته اعلام کرده بود که در دو دهه آینده «مبلغ هنگفتی» را برای کشف عناصر کمیاب هزینه خواهد کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید