238920

برای 696 ایلامی در حوزه معدن اشتغالزایی شده است

دنیای معدن-معادن و صنایع معدنی اداره صمت استان ایلام گفت: در حوزه معدن برای تعداد 696 نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.

به گزارش دنیای معدن؛ ولی باج معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره صمت استان ایلام بیان داشت: در حال حاضر استان دارای 16 ماده معدنی که شامل شن و ماسه کوهی، بیتومین، سنگ آهک، آلوویم آهکی(ماده اولیه تولید سیمان)، سنگ گچ، مارن، نمک سنگی، ماسه سنگ سیلیس، شیل، کلسیت، لاشه و مالون، مارن، سلیستین، ایندریت، خاک رس، شن و ماسه سیلیسین است. 

وی از شناسایی تعداد 216 معدن در استان خبر داد و افزود: از این تعداد معادن شناسایی شده 79 معدن فعال و 98 معدن دیگر در حال بهره برداری هستند. 

باج ادامه داد: یک میلیارد و پنجاه میلیون تُن ذخایر معادن شناسایی شده که ظرفیت اسمی تولید معادن بهره بردار 10 میلیون و 500 هزار تُن است.

وی در خصوص وصول حقوق دولتی معادن یادآور شد: در استان ایلام سال 1400 مبلغ 3 میلیارد و 700 میلیون تومان و طی هشت ماهه اول سال 1401 مبلغ 5 میلیارد و 500 میلیون تومان وصول شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره صمت استان ایلام تصریح کرد: در حوزه معدن برای تعداد 696 نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.

وی از تعداد 10 محدوده در حال اکتشاف خبر داد و گفت: پهنه اکتشافی قیر طبیعی در شهرستان ایوان که یک پهنه به مساحت 114 کیلومتر بوده و 3 فقره پروانه اکتشاف صادر همچنین یک پهنه دیگر به مساحت 256 کیلومتر و برای آن هم 3 فقره پروانه اکتشاف صادر شده است.

باج درباره مشکلات بهره برداران معادن بیان کرد: اصلی ترین مشکل بهره برداران معادن ماشین آلات بوده که با توجه به افزایش قیمت خرید و اجاره وسائط نقلیه مشکل بوده همچنین وجود معارضین محلی و عدم نقدینگی، سرمایه در گردش و بازار محدود از قبیل این مشکلات است./ح

 

دیدگاهتان را بنویسید