238386

پوشش بیمه ای سهام به فروش های هیجانی پایان می دهد/ تقاضای بالقوه بیرون بازار ایستاده است

دنیای معدن: فعال قدیمی بازار سرمایه معتقد است که امروز با توجه به ارزندگی بهای سهام بسیاری از شرکت ها، تقاضای بالقوه ای در بیرون بازار سهام ایستاده است تا به محض ایجاد یک اطمینان نسبی وارد بازار شود.

به گزارش دنیای معدن از تسنیم، امیرحمزه مالمیر، فعال قدیمی بازار سرمایه معتقد است که امروز با توجه به ارزندگی بهای سهام بسیاری از شرکت ها، تقاضای بالقوه ای در بیرون بازار سهام ایستاده است تا به محض ایجاد یک اطمینان نسبی وارد بازار شود و در این زمینه بیمه سبد سهام برای سهامداران خرد یک امتیاز مناسب برای تضمین سود 20 درصدی و البته کنار رفتن فروش های هیجانی از سوی آنها به شمار می رود.

مالمیر گفت: بازار سهام طی ماه های گذشته در مسیر نزولی بوده و علیرغم اینکه همه کارشناسان و افراد حرفه ای بر این باورند که سهام ارزنده است و بسیار جای رشد دارد اما از یک سو به دلیل اینکه سرمایه گذاران با یک عدم اطمینان روبرو شده اند و از طرف دیگر از منفی بودن پی در پی بازار خسته هستند لذا به منظور جلوگیری از زیان بیشتر، شاهد فروش گسترده از سوی سهامداران بوده ایم.

این کارشناس ارشد بازار افزود: همین عوامل باعث شد سمت عرضه به شدت تقویت شود. از این رو بسیاری از افرادی که متقاضی خرید هستند و بر این باوراند که بازار ارزنده بوده و در این نرخ ها برای خرید مناسب است به دلیل واکنشی که فروشندگان برای فروش داشتند تقاضای خود در بازار سهام را کاهش دادند لذا یک تقاضای بالقوه بیرون بازار ایستاده و تا زمان رسیدن به یک اطمینان نسبی ورود نمی کند که البته احساس می شود به مرور زمان ورود فرا می رسد.

مالمیر اظهار داشت: در این شرایط ارایه بسته حمایتی و بیمه سهام یک اطمینان نسبی و مناسبی به سرمایه گذاران با پورتفوی زیر 100 میلیون تومان که از حیث تعدادی، حجم قابل توجهی از سهامداران حقیقی را شامل می شوند، می دهد که قیمت سهام آن ها پایین تر نمی آید و سودشان تضمین می شود به طوریکه نگهداری پرتفوی از سوی آن ها حداقل از سود 20 درصدی برخوردار خواهد شد.

او گفت: ضمن اینکه اگر بازار از ثبات برخوردار شده و به آرامش برسد و افزایش قیمت پیدا کند، سرمایه گذاران می توانند سهام خود را با قیمت مناسب تری از سود تضمینی اعلام شده عرضه کنند که این احتمال نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: بیمه سبد سهام نیاز به اطلاع رسانی مناسبی دارد تا سرمایه گذاران برای خرید اوراق تبعی اقدام کنند و سهامشان از پوشش بیمه ای برخوردار شود.

به گفته مالمیر، وقتی بسیاری از سهامداران حقیقی بدانند که قرار نیست نگران کاهش ارزش سهام خود باشند، بازار از آرامش نسبی برخوردار و عرضه به میزان قابل توجهی کم می شود و به نظر می رسد با کنار رفتن فروش های هیجانی و به دور از منطق، رفته رفته تقاضایی که در بیرون ایستاده راهی بازار سهام شده و تعادل در عرضه و تقاضا ایجاد خواهد شد.

او در بخش پایانی این گفت و گو اظهار داشت: آرامش و ثبات به بازار برمی گردد و اشخاص حرفه ای با تفکر و منطق بیشتر، سهام شرکت ها را بررسی کرده و از آنجا که عمده سهام شرکت ها ارزنده است نسبت به خرید اقدام می کنند و همین موضوع باعث شود که روند صعودی بازار آغاز شود.

مالیمر تاکید کرد: در این شرایط نیازمند اطلاع رسانی هستیم تا سرمایه گذاران مطلع شوند و با مناسباتی که سازمان بورس ترتیب خواهد داد سرمایه گذاران اقدام به خرید اوراق تبعی کنند. این اصلی ترین و اولین فرضی است که باید اتفاق بیافتد تا در آینده بتوانیم اثرات مثبت آن را مشاهده کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید